Image
30/08/2005

Fabuga stimuleert ondernemerszin bij hogeschoolstudenten

Een 200-tal studenten van de Hogeschool Gent, Katholieke Hogeschool Kempen en Hogeschool Antwerpen zagen het afgelopen academiejaar hun ondernemerszin gestimuleerd door het project Fabuga, dat de hogescholen opstartten in samenwerking met het consultancybedrijf Fagro.
 Het was de bedoeling om aan de hand van een interactieve casestudy kennis te maken met de echte administratie van een vennootschap. Daar kwam een competitie-element bij kijken om het spannend te houden, en aangezien de input vanuit een echt bedrijf kwam (Fagro leverde de bedrijfsdocumenten) werd het een vrij uniek brugproject tussen onderwijs en industrie.

Info: www.fagro.be

 (SDB)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Ruben (21) is Sommelier of the Year 2024

Ruben Struyve is verkozen tot Sommelier of the Year 2024. Dat is een verkiezing waarin gestreden wordt [...]

04/04/2024

Knokke-Heist verbiedt bierfietsen

Slecht nieuws voor wie plannen heeft om eens een tochtje met de bierfiets te maken. In Knokke-Heist is [...]

03/04/2024

Jongeren verkiezen traditionele nieuwsmerken boven sociale media voor betrouwbaar nieuws

Vlaamse jongeren wenden zich sneller tot traditionele media als het aankomt op nieuws. Dat blijkt uit [...]

03/04/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84