Image
02/04/2003

Osdorp Posse : Tegenstrijd

Volgens de OP zijn muziekrecensenten het vuil van de aarde en te bekakt om meer dan een minuut naar de Posse te mógen luisteren. Ze tikken hun besprekingen tussen de soep en de spruiten, innerlijk hunkerend naar een hitgeneukte verse P-Diddy om de takkeherriebeats, klotezooi-rhymes en Fok Jou! mentaliteit van zich af te schudden.

 En toch, tien keer zeventig minuten geluisterd, zevenhonderd minuten Osdorp Posse onze kop binnen, en we weten het even goed als vroeger. Er is maar één synoniem voor hartgemeende, knallende Nederhop rechtstreeks uit de ondergrond: OP!

Meningen zijn er om te spuien en kletsnat je nek in te kledderen. Het nijdige 'Fok Jou' en de etnische beats van 'Respect' krijten nog even duidelijk de old-school waarden aan. Respect voor jezelf én anderen, handelen recht uit het hart. In 'Jongens uit de industrie' gaat de hele platenindustrie op heel leuke wijze over de knie. 'Wat zou je doen' is een van de meest gevoelige nummers die we ooit van Def P mochten horen, een eerbetoon aan door kanker gevelde vrienden of fans. Op 'Sam Sam' gaan ze dol aan het dollen met dubbelpraat van Kamagurka tot "...dichter dan een dichter, ...flikken voor zijn flikker..." met een heerlijke old-school bouncer van Seda. Zelfs Quinte van ABN geeft bij de OP veel meer dan je van hem zou verwachten in 'Verslonden', schuimbekkend strijdklaar met de Onderhonden. De spitse humor die de OP overal tussenflintert loodst je langs hun meningen en muziek. De Posse blijft staan voor goeie old-school beats én vernieuwende, verstandige teksten. Fok Jou!


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

BENEFIETkot steekt verenigingen een hart onder de riem

Ook voor verenigingen is de coronacrisis geen lachertje. Hun spaghettislagen, fuiven of quizavonden vallen [...]

08/05/2020

Social media sleuren tieners door de lockdown

Uit een onderzoek van de Universiteit van Gent blijkt dat Vlaamse tieners de afgelopen maand meer positieve [...]

07/05/2020

Begin maar al te oefenen op je parkeerskills: drive-in festivals worden de toekomst

  Je kent ze wel, van die Amerikaanse drive-in bioscopen. Iedereen kijkt dan vanuit zijn eigen [...]

07/05/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84