Image
09/12/2005

Culture Club volume 4

Hip zijn is... weekend na weekend je zalen tot de nok toe vullen en toch failliet gaan. En dan in september na de lente waarin je platzak was opnieuw je deuren openen zonder veranderingen, en meteen even goed en hot scoren. Maar hip zijn is vooral muziek uitbrengen die je tot in de obscure platenbakken van Edinburgh terugvindt.
 Dit is Culture Clubs vierde. Aan het recept is - wegens hoogstaand en uiterst succesvol - niets veranderd. Tweemaal één cd. Enerzijds vooral dancetracks met alle mogelijke zijlijnen, geselecteerd en stijlvol aaneengeschakeld langs bescheiden maar klasse-dj’s Starski & Tonic. Anderzijds de zwoelste heetste hop&b, verrassende klassiekers en perfecte damesbeats door TLP, de zelfbenoemde nachtkoning. Ga er maar aan staan, al die hete jonge danslijven in het zaaltje boven op 80’s foutigheden-maar-terug-goed als Terence Trent D’Arby’s ‘Dance little sister’, Donna Summers ‘I’m coming out’ - talloze keren gesampled in hiphopplaten - of   ‘Maniac’ van Michael Sembello. Onder de dj-handen van TLP is zijn muzikale wil wet. Als je even wil afkoelen, ga je aan het grote raam mensjekijken naar iedereen die op het gelijkvloers bij Starski & Tonic uit zijn dak gaat, en haak je meteen in op inleider ‘Pump up the volume’ van MARRS om via de gitaarsolo van Munich Machines ‘Space Warrior’ en de ronde synthbeats van Booka Shades ‘Mandarine girl’ rond te tollen, en eigenlijk heb je daar helemaal geen white horse voor nodig!    

 (LAD)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Jongeren praten onderling vaak over geld

Meer dan de helft van de jongeren van 18 tot 24 jaar (54%) praat minstens maandelijks met vrienden over [...]

25/05/2022

Kunststudente publiceert boek dat licht geeft in het donker

Margo Van Onderbergen, studente Beeldende Kunsten/Grafisch Ontwerp aan Sint Lucas Antwerpen, moest net [...]

24/05/2022

Belgische jongeren koken pas gezond als het eenvoudig is

Uit een onderzoek van Hello Fresh blijkt dat afvallen voor meer dan 40% van de jongeren een reden is [...]

23/05/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84