Image
16/12/2005

Starsailor: On the outside

‘Lullaby’, ‘Good souls’, ‘Silence is easy’ en vooral ‘Four to the floor’. Starsailor heeft zich op minder albums dan hits al een reputatie van vlotte hitfabriek bijeen gemusiceerd. Engelse bands worden vaak kapot gemaakt en geschreven voor ze volwassen zijn. Maar Starsailor is een vluggroeier, de nieuwe hits komen er nú.
 Want met ‘In the crossfire’ kan je er meteen al niet meer omheen, de hit is er opnieuw. En terwijl je Starsailor makkelijk als zomaar weer een Engels groepje kan brandmerken, moet er toch meer aan hun succes schatplichtig zijn dan mooie ogen, gepushte airplay en een geslepen manager? Laten we dan maar voorzichtig aftasten met ‘I don’t know’. Dat heel subtiel start, bijna een jonge broer van David Eugene Edwards van Sixteen Horsepower, zachte brave dreiging,   heel eventjes. Tot James Walsh zijn getormenteerde zielenkast openzwaait en je al gauw vergaat in inhoudsloze bombast. Pas op, de jongeman kan zingen, maar poneert hier terecht ‘I don’t know what love is’, een pijnlijke waarheid die een bloedrode lijn door zowat elke song klieft. Hij zingt er wel over, maar je kan het niet echt geloven, Walsh klinkt te jong, te onervaren, neemt te veel hartelijk hooi op zijn vork. Het gevoel dat het voor Starsailor eigenlijk allemaal te vlug aan het gaan is, blijft kleven. Rijpheid die wijs zou wegsturen van puberdilemma's zou zo’n deugd doen. Dan veel liever het afscheid van ‘Jeremiah’, waar je de nachtelijke koplampen op zijn dode lijf bijna voelt aandonderen en de nagels wél net goed om het hart klemmen. In alle kalmte, geen duizend violen, lamenterende piano en ontploffende snaren nodig.

(LAD)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Twitteren in de aula: pro of contra?

De Vlaamse Vereniging van Studenten, of kort VVS, vraagt docenten uit het hoger onderwijs om meer gebruik [...]

12/11/2010

Een lekkere spie brie

Le Rustique is een Franse kaasmaker die tot nu toe vooral naam heeft gemaakt met camemberts. Vanaf nu [...]

12/11/2010

Reclamefilmpjes voor Nederlandse universiteit zijn te sexy

De Radbout Universiteit in het Nederlandse Nijmegen dacht met sexy reclamefilmpjes de ideale manier gevonden [...]

10/11/2010

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84