Image
23/09/2002

Kuifje facsimile: Het gebroken oor : De geur van verse drukinkt

De 'Kuifje'-facsimile's zijn zo teer en kostbaar dat je ze koopt met een hermetisch plastiekje errond. Snuit je neus voor je dat plastiekje openscheurt, om de heerlijke geur van verse drukinkt die uit het boek opkringelt niet te missen... Ah, een bibliofiele 'Kuifje'-uitgave, ons striphart gaat er steeds weer sneller van slaan.

Maak kennis met Het gebroken oor anno 1946, in een heerlijk krakende vertaling, needergeschreeven in oude spelling. De originele kleuren zien er beter uit dan ooit, de schuchtere Klare Lijn van Hergé - waar toen nog aardig wat McManus in zat - is aandoenlijk mooi en het verhaal giert met een rotvaart voorbij. Minimalistisch en toch widescreen, anarchistisch doch rechtschapen, dit is vroege 'Kuifje' op z'n best: de fundamenten voor een meesterbouwsel. En wie het originele afgodsbeeldje wil zien, dat staat nog tot eind april 2003 in de laatste zaal van de tentoonstelling Met Kuifje naar Peru in het Jubelparkmuseum.

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Studiekeuze wordt almaar later gemaakt

De klassieke infodagen voor nieuwe studenten die doorgaans in maart of april worden georganiseerd, worden [...]

17/10/2022

Jongeren in de jeugdhulp digitaal verouderd voor campagne

Jongeren die opgroeien in de jeugdhulp, mogen niet zomaar herkenbaar in beeld komen wanneer het draait [...]

12/10/2022

Studenten Karel de Grote Hogeschool krijgen gratis menstruatieproducten

Uit cijfers van Caritas blijkt dat 5% van de vrouwen tussen 12 en 25 jaar al eens wegbleef van school [...]

04/10/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84