Image
17/06/2006

Tomb Raider: Legend

Precies tien jaar geleden barstte met de komst van Tomb Raider een bom (met fijne cupmaat) in de gameswereld. De Tomb Raider-serie heeft, onder andere door het teleurstellende Angel Of Darkness (2003) en de barslechte films, veel van haar aanzien verloren.
 Toch blijven we reikhalzend uitkijken naar elk nieuw Lara Croft-avontuur. Oude liefdes...

De diehard-fans kunnen we alvast gerust stellen, want de verhaallijn en de hele sfeer van de game grijpen terug naar de succesvolle episodes uit de jaren ’90. Hendels omzetten, blokken verschuiven, touwklimmen, artefacten verzamelen... Alle oeringrediënten van een Tomb Raider-verhaal zijn van de partij. Ook de graphics van bijvoorbeeld het level in Peru doen vaak aan de allereerste edities denken. Gelukkig ziet Lara’s kont er ondertussen een stuk minder hoekig uit. De grote verrassing in Tomb Raider: Legend is de besturing. Vlotter dan ooit kan je Lara elke kant van de kamer tonen, of het nu al springend, kruipend of rennend is. Het verhoogt de speelbaarheid enorm.

Tomb Raider: Legend zorgt voor de nodige reanimatie van Lara Croft. Inhoudelijk verrast het spel niet, maar daar zaten we ook niet op te wachten. Net voor de zomer volgt nog een PSP-versie van Tomb Raider: Legend en in de herfst komt het spel uit op GameCube en Nintendo DS.

www.tombraider.com

 (SVK)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Controversiële Dr.Seuss-boeken verkopen als zoete broodjes

Verschillende omstreden werken van de Amerikaanse kinderboekenauteur Dr. Seuss worden plots massaal [...]

04/03/2021

Sexting wordt voortaan verplichte leerstof in het secundair onderwijs

Leerlingen van de tweede graad van het secundair onderwijs zullen vanaf volgend schooljaar lessen krijgen [...]

03/03/2021

Gentse student krijgt twee jaar met uitstel voor gefilm in douches

Een bewoner van studenthome Vermeylen in Gent heeft twee jaar celstraf met uitstel gekregen voor het [...]

02/03/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84