Image
14/12/2006

De Schorpioen 7: In de naam van de vader

De spannende en hoogst vermakelijke zoektocht van de Schorpioen naar het kruis van Petrus heeft zes albums geduurd, waarvan er toch een vijftal echt goed waren. In de naam van de vader is het begin van een nieuwe cyclus
, en onze getekende (in meer dan één opzicht) playboy bevindt zich terug in zijn thuisstad Rome. De sfeer zit nog altijd goed, niet in het minst dankzij de uitstekende tekeningen van Marini, zonder discussie de nieuwe meester in het genre van de flamboyante avonturenstrip. Wel vinden we het een beetje jammer dat scenarist Desberg ervoor heeft gekozen een stuk darker te gaan in zijn verhaal, wat ons al meteen de vrolijke lichtvoetigheid doet missen van de sympathieke schelm die de Schorpioen in de eerste albums was. Het is dan wellicht ook geen toeval dat het ons nu pas opvalt dat Trebaldi's vechtmonniken eigenlijk sprekend lijken op 'Spawn' van Todd McFarlane! Desalniettemin een prima album met een straffe onthulling (al zal je nu ook weer niet écht schrikken...) en veel samenzweerderige ambiance in de duistere schaduwen van de Eeuwige Stad.

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Duurzamer pinten pakken in Leuven

De Leuvense studentenkoepel LOKO lanceert een duurzaam project met herbruikbare bekers voor kringen, [...]

12/01/2022

GUIDO ging een elektrische deelstep uitproberen in Brussel

Drie jaar nadat ze als Europese pionier het concept hadden gelanceerd in Stockholm, is het Zweedse micro-mobilitybedrijf [...]

27/12/2021

Salon des Jeunes: jonge kunstenaars in Gents MSK

In de 19de eeuw stelden kunstenaars hun nieuwe creaties tentoon op de driejaarlijkse Gentse 'Salons', [...]

26/12/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84