Image
14/12/2006

De Schorpioen 7: In de naam van de vader

De spannende en hoogst vermakelijke zoektocht van de Schorpioen naar het kruis van Petrus heeft zes albums geduurd, waarvan er toch een vijftal echt goed waren. In de naam van de vader is het begin van een nieuwe cyclus
, en onze getekende (in meer dan één opzicht) playboy bevindt zich terug in zijn thuisstad Rome. De sfeer zit nog altijd goed, niet in het minst dankzij de uitstekende tekeningen van Marini, zonder discussie de nieuwe meester in het genre van de flamboyante avonturenstrip. Wel vinden we het een beetje jammer dat scenarist Desberg ervoor heeft gekozen een stuk darker te gaan in zijn verhaal, wat ons al meteen de vrolijke lichtvoetigheid doet missen van de sympathieke schelm die de Schorpioen in de eerste albums was. Het is dan wellicht ook geen toeval dat het ons nu pas opvalt dat Trebaldi's vechtmonniken eigenlijk sprekend lijken op 'Spawn' van Todd McFarlane! Desalniettemin een prima album met een straffe onthulling (al zal je nu ook weer niet écht schrikken...) en veel samenzweerderige ambiance in de duistere schaduwen van de Eeuwige Stad.

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Dit werd achtergelaten in Belgische Uber-taxi's

Uber heeft zijn zevende jaarlijkse Uber Lost & Found Index gepubliceerd, een indrukwekkend overzicht [...]

01/11/2023

Nieuwe verkorte lerarenopleiding in Brussel

Erasmushogeschool Brussel (EhB) ontwikkelde in samenwerking met scholengroepen in Brussel en de Vlaamse [...]

27/10/2023

Jongeren weten wat sparen is (maar hebben verder weinig financiële kennis)

In opdracht van Argenta ondervroeg onderzoeksbureau iVOX Belgische jongeren tussen 15 en 24 jaar over [...]

25/10/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84