Image
04/07/2007

An American Haunting

Toen na de persvoorstelling van An American Haunting de woorden 'based on a true story' in bloedletters op het scherm verschenen, barstte de gezamenlijke filmpers uit in hoongelach. Zo bespottelijk is deze flutprent van Courtney 'Dungeons and Dragons' Solomon
, een anderhalf uur durende opeenstapeling van her en der gestolen horrorclichés en stomvervelende shockerscènes. Een verhaal? Laat ons niet lachen! Een meisje in het Amerika van de pioniersjaren wordt bezeten door een geest, en die komt haar nacht na nacht door elkaar schudden in beste Exorcist -traditie. That's it. De ene vermoeiende nachtscène vol bliksemschichten volgt op de andere zoutloze filmtruc, het is nooit spannend, volstrekt ongeloofwaardig en om te bleiten zo slecht. Nadat de integrale Exorcist was leeggeplunderd, heeft Solomon er tot overmaat van ramp nog wat scary kid -clichés aan toegevoegd om ook het moderne Ring -publiek mee te krijgen. En de ontknoping? Het was van Stille Waters geleden dat we nog zo'n diepe zucht hebben geslaakt. Wat een verschrikking, deze American Haunting . Uitsluitend te consumeren door peuters na een slecht verteerd dagje in de crèche. En dat Donald Sutherland en Sissy Spacek zich maar eens ernstig bezinnen over hun fin-de-carrière , nu ze blijkbaar enkel nog voor dit soort minderwaardige B-stront worden gevraagd.

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Het is eens iets anders: examens afleggen op externe locaties

Omdat het momenteel te moeilijk is om alle studenten in één aula te proppen, gingen universiteiten [...]

26/05/2020

Terug naar de hogeschool: twee studenten delen hun ervaringen

Hogescholen en universiteiten geven zoveel mogelijk lessen online, maar voor praktijklessen en sommige [...]

25/05/2020

Studio Brussel lanceert twee nieuwe digitale streams: Hooray en Bruut

Vandaag introduceert Studio Brussel twee nieuwe non-stop streams aan hun luisteraars. Hooray zuigt je [...]

25/05/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84