Image
03/11/2007

YouTube: videosite én carrièremaker

Eerder sleepte nachtegaal Esmée Denters al een platencontract in de wacht dankzij filmpjes op YouTube waarin ze haar zangkunsten met de wereld deelde. Ook voor Nick Hayley telt YouTube nu als carrièremaker.
 De 18-jarige student uit Leeds (Groot-Brittannië) knutselde een tijd geleden een hip reclamespotje voor iPod Touch in elkaar en plaatste het vervolgens op YouTube. De positieve reacties bleven binnenstromen en ook biologische papa Apple was onder de indruk. De computergigant nodigde Hayley uit om naar Los Angeles te komen en er een professionele versie van zijn spotje te maken. Aanvankelijk kon de student zijn oren niet geloven, maar nadien besloot hij toch zijn kans te wagen. Hayley ging samen met TBWA, het reclamebureau van Apple, achter de computer zitten en niet veel later was het spotje af. In Amerika kan je het al bewonderen tijdens sportuitzendingen, maar binnenkort komt het ook bij ons op televisie.

Meer info: www.youtube.be

(SVR)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Nieuwe regels rond de verkoop van tabak en alcohol

Begin vorige maand heeft de Kamer een wetsontwerp goedgekeurd dat de verkoop van tabak en alcohol strenger [...]

15/04/2024

Xtc-expo komt naar Gent

Vanaf vandaag kan je in Gent de allereerste xtc-expo van het land bezoeken. Hier kan je zogezegd de [...]

14/04/2024

Debat over levensbeschouwelijke kentekens op school

De Vlaamse hogescholen vragen een debat over de levensbeschouwelijke kentekens op school. Volgens hen [...]

14/04/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84