Image
14/04/2009

Hogeschool gebruikt YouTube

Uit een onderzoek van YouTube is gebleken dat kijkers anderhalf keer meer aandacht hebben voor beelden die verspreid worden via de populaire videosite dan voor de beelden die uitgezonden worden op tv of voor de afbeeldingen die je ziet op advertenties in kranten en bladen. En daar maakt een hogeschool gretig gebruik van.
De Provinciale Hogeschool Limburg (PHL) in Hasselt gebruikt sinds kort YouTube om nieuwe studenten aan te trekken, zo zijn voor elke opleiding filmpjes te zien waarin studenten vertellen waarom ze voor die specifieke studierichting gekozen hebben. De PHL blijft ook nog op de traditionele wijze verder communiceren, door middel van opendeurdagen, infobrochures, infokranten en dagbladadvertenties. "Maar de YouTube-generatie neemt met de dag toe en dat is een trein die de PHL absoluut niet wil missen", vertelt Algemeen directeur Ben Lambrechts Lambrechts.
 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Gamingbeurs in Kortrijk gaat next level in 2020

Na het gigantische succes van 1UP vorig jaar, komt er dit jaar een nieuwe editie van de gamingbeurs [...]

15/01/2020

Depri studente vraagt via Twitter om knuffelhond... and Hogent delivered

"Ideetje voor op kot: kom eens met een hond naar de keuken om studentjes gelukkig te maken in deze [...]

14/01/2020

Seks doet je beter presteren op je examens

Wie tijdens de blok niet zeker is van zijn stuk, belt best zijn wederhelft even op voor een beetje ontspanning. [...]

13/01/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84