Image
01/07/2009

Waaraan geven studenten geld uit?

Waarschijnlijk heb je ’t wel al ergens gehoord: ’t is crisis en mensen gaan dan automatisch meer op hun spaarcenten letten. Studenten moeten het echter het hele jaar door met minder stellen. Waar willen ze liever geen geld aan uitgeven en wat vinden ze net belangrijk? Axion, het jongerenmerk van Dexia, zocht het uit aan de hand van een rondvraag bij duizend jongeren tussen 15 en 24 jaar, die stuk voor stuk financieel afhankelijk zijn. Uitgaven zoals huurgeld kwamen dus niet in het onderzoek voor.


De resultaten:

Meer dan 39% van het budget van de studenten gaat naar recreatie en cultuur en daaronder zien we bijvoorbeeld bioscopen, discotheken en audio- en videoapparatuur staan. 15,7 procent gaat naar eten en drinken en fashion, communicatie (gsm’s, herlaadkaarten, abonnementen,…) en horeca sluiten de top vijf met telkens ongeveer twaalf procent.

 

Weetjes:

Ten opzichte van 2004

-         is audio- en videoapparatuur 42 procent goedkoper geworden
-         is kledij en schoeisel vier procent duurder geworden
-         zijn festivals elf procent duurder geworden
-         is op reis gaan zestien procent duurder geworden
 
 
(SVR)
   

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

'Smash' is tienerwoord van het jaar

Het nieuwskanaal nws.nws.nws ging voor de vierde keer op zoek naar het tienerwoord van het jaar. Die [...]

22/03/2023

Winkelen zonder gejengel aan je hoofd

Prikkelarm winkelen, zonder irritante achtergrondmuziek, schelle 'droge voeding kassa vier!'-mededelingen [...]

20/03/2023

Samsung stoomt masterstudenten klaar voor de werkvloer

Met Talents of the Future, een opleidingstraject voor masterstudenten, wil Samsung de connectie tussen [...]

15/03/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84