Image
03/02/2010

Studenten promoten Kortrijkse cultuur

Derdejaarsstudenten sociaal werk van de Kortrijkse hogeschool Howest zijn erin geslaagd een spel te creëren dat jongeren een stap dichter bij het Kortrijkse cultuuraanbod moet brengen.

 

 

“Wie het spel ontleent uit de stadsbibliotheek kan al spelend wegwijs raken in het culturele aanbod”, vertelt student Louis Libbrecht. “Het gezelschapsspel lijkt op monopolie en is bedoeld voor het secundair onderwijs. Het past perfect in één lesuur. Met enige aanpassingen is het spel ook toepasbaar op andere steden.” Michèle Nolf van Hogeschool West-Vlaanderen kijkt uit naar de komst van dit spel: “Al geruime tijd ondervindt Kortrijk dat de jeugd zich te weinig aangetrokken voelt tot cultuurhuizen. Dat uitgangspunt was de start van het eerder opgestart project 'Clickspaan', dat de noden van jongeren en het aanbod van de Kortrijkse cultuurhuizen in kaart bracht. Aan onze studenten werd gevraagd om de cultuurparticipatie van jongeren tussen 12 en 18jaar te verhogen. Dat resulteerde in dit gezelschapsspel.”
 
(SVR)


 

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Nieuwe awardshow voor Belgische influencers in de maak

Dit najaar vindt de allereerste editie van de Bisou Awards plaats, een gloednieuwe awardshow die de crème [...]

08/08/2024

Nieuwe gezichten in seizoen 3 van '2DEZIT'

De opnames van het derde seizoen van 2DEZIT, de fictiereeks over het turbulente studentenleven, zijn [...]

01/08/2024

Oef: de Kotmadam sluit (eindelijk) de deuren van haar studentenhuis

De Kotmadam, de sitcom die na 25 seizoenen zo goed als niets meer te maken had met het echte studentenleven, [...]

26/07/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84