Image
10/05/2010

Auto's voor echte venten

GQbyCitroën en Dacia Duster


GQbyCitroën


Het Britse tijdschrift GQ profileert zich graag als hét maandblad voor de stijlvolle man. Om dat imago nog te versterken, vroeg hoofdredacteur Dylan Jones aan Citroën om een prototype te tekenen voor “de ultieme viriele coupé”. Citroën-hoofddesigner Mark Lloyd toverde daarop deze GqbyCitroën uit de pen, een lage en brede sportwagen met erg gewelfde wielkasten en een indrukwekkende neus. Het interieur werd aangekleed door het Britse mannenkledingmerk E. Tautz. Omdat de moderne man naar het schijnt ook om het milieu bekommerd is, heeft de GQ een hybride aandrijving die slechts 60 gram CO2 per kilometer uitstoot, terwijl de coupé toch even snel accelereert als een forse Ferrari. Helaas blijft de GQ een eenmalig prototype en zijn er voorlopig geen productieplannen...

 

 
 
Dacia Duster
 
Budgetmerk Dacia is aan een forse imagocampagne bezig. Sinds de triestig ogende Logan heeft het Roemeense merk steeds minder cheap getekende modellen op de markt gebracht, en nu waagt de Renault-dochter zich zelfs aan een stoere SUV. Die heet Duster en kan zich volgens Dacia ook op zwaar terrein goed uit de slag trekken. Toch zou de minst dure versie net geen 12.000 euro moeten kosten, zodat ook minder gegoede macho’s nu een potige kar kunnen kopen. Dat ook het verbruik en de uitstoot relatief laag zijn, is een mooi extraatje.
 
(BT)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Kunstwerk tegen het taboe rond zelfdoding bij jongeren

Op de zeedijk van Oostende staat het tijdelijk kunstwerk ‘Stille Strijd’. Met dat werk [...]

12/04/2024

Masterstudente Sociaal Werk wint Inclu-Scriptieprijs

Vorige maand hebben de Universiteit en Stad Gent hun negende Inclu-Scriptieprijs uitgereikt. Die prijs [...]

11/04/2024

Slechtziende jongeren trainen samen met studenten voor loopwedstrijd

In Brugge trainen zes slechtziende en blinde leerlingen van hotel- en toerismeschool Spermalie samen [...]

10/04/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84