Image
04/11/2002

Wat is jouw pornonaam? : Full Frontal

Snelle jongens zullen Full Frontal, de nieuwe film van Steven Soderbergh, al gezien hebben op het Filmfestival Gent; de rest moet nog even geduld oefenen tot 20 november. Een paar weken die je handig kan gebruiken om je voor te bereiden op Soderberghs moeilijkste en meest fragmentarische film sinds jaren: zorg dat je uitgeslapen bent, geen koppijn hebt en klaarstaat om reusachtige hoeveelheden flitsende dialogen te slikken. Full Frontal is een hogelijk intelligente Hollywood-introspectie met meer ironische laagjes en niveaus dan Koen Fillet onderkinnen heeft. Het lijkt wel een prent van Robert Altman, maar dan in arty-farty Dogma-stukjes gehakt: nu eens op pellicule, dan weer op korrelige handvideo worden knipsels uit één dag van een stelletje neurotische Hollywood-luitjes over je uitgestrooid.
Een schare topacteurs wordt figuurlijk in hun blootje gezet, en ze doen daar zelf vrolijk aan mee: Julia Roberts, David Duchovny, Brad Pitt… 't is of je ze voor het eerst zonder make-up ziet. Het film-in-de-filmconcept wordt binnenstebuiten gedraaid en geïnjecteerd met briljante tekstlijnen. Zo is de monoloog van Blair Underwood over de positie van de zwarte man in de hedendaagse filmbusiness absoluut schitterend, rollen er louter parels over de lippen van Nicky Katt die (we verzinnen het niet) een Sunset Bouvevard-versie van Hitler speelt en is het genieten geblazen telkens als iemand naar z'n pornonaam wordt gevraagd. Pornonaam? Probeer het zelf: je middelste naam (of de naam van je eerste huisdier) gevolgd door de naam van de eerste straat waarin je bent opgegroeid. Onze pornonaam is Edmond Delange, en weer verzinnen we niks. How about you?
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Ga jij op virtuele verkenning bij je toekomstige school?

Ga je voor het eerst verderstuderen of wil je je studies over een andere boeg gooien en twijfel je nog [...]

22/04/2020

Laat je studies niet lijden onder deze moeilijke periode: een survivalgids

Het zijn erg onzekere tijden, waar ook studenten het hard te verduren krijgen. Vier op de vijf studenten [...]

20/04/2020

wtFOCKDOWN

Na drie seizoenen is de online cijferhit ‘wtFOCK’ terug. Feest voor het kijkend jongerenpubliek, [...]

06/04/2020

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84