Image
23/05/2010

Studenten ontwerpen hypermodern badeendje

Studenten Industrieel Ingenieurs Elektromechanica en Chemie van de Karel de Grote Hogeschool in Antwerpen brengen een hypermodern badeendje op de markt dat van kleur veranderd om de temperatuur van het water aan te geven.

 

 

“Als het water te warm is, dat is meer dan 39°, wordt het eendje rood, als het te koud is, dus onder 36°, dan licht het geel op en als het water net goed is van temperatuur, dan kleurt het eendje oranje, een mengkleur van de twee. We kozen voor deze temperaturen, omdat die overal worden aangegeven als ideaal voor kinderen,” legt Nathan Timmermans uit, commercieel directeur van het product, dat de naam Bathman kreeg opgeplakt. De eendjes staan nu al voor 15 euro te koop op www.bathman.tk, in een apotheek in Sint-Katelijne-Waver en ook op de markt van Linkeroever kon je deze week al eentje op de kop tikken. “Voorlopig staat onze onderneming onder de Karel de Grote-Hogeschool en de Vlaamse Jonge Ondernemingen (Vlajo),” vertelt Nathan, “maar volgend jaar zouden we daarmee verder kunnen gaan. De optie is er om dan een echt bedrijf op te starten.”
 
(SVR)
 

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

UAntwerpen, Associatie KU Leuven en AP Hogeschool gebruiken online leertool Sofia

Acco - uitgeverij, drukkerij en boekhandel voor en door studenten - koppelt haar leertool Sofia met de [...]

27/05/2023

Acco pakt uit met next day delivery printservice

Acco, de coöperatieve organisatie die instaat voor betaalbaar studiemateriaal voor elke student, pakt [...]

24/05/2023

Aantal oudere studenten neemt toe (vooral vrouwen)

De tijd dat de typische hogeschoolstudent een 17-jarige was die vers van de schoolbanken kwam, is stilaan [...]

18/05/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84