Image
12/11/2010

Twitteren in de aula: pro of contra?

De Vlaamse Vereniging van Studenten, of kort VVS, vraagt docenten uit het hoger onderwijs om meer gebruik te maken van sociale netwerksites als Twitter en Facebook. Dat moet de interactie tussen studenten en docenten stimuleren.

 

Tom Demeyer, voorzitter van de VVS, legt uit: “Het klassieke hoorcollege als contactvorm zal een belangrijke plaats behouden in ons massaonderwijs, maar interactie in zulke grote aula's is niet onmogelijk. Zo kan Twitter tijdens de colleges gebruikt worden om op een interactieve manier vragen te stellen aan de docent.” In de Verenigde Staten is er momenteel wel al sprake van het zogenaamde e-learning, de proefprojecten waren er een groot succes.

 
(SVR)
 

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

VEK runt voorlopig pop-upcafé in Gentse Overpoort

De Vlaamse Economische Kring in Gent heeft al langer dan vandaag een eigen fakbar: de Yucca aan het Kramersplein. [...]

25/02/2022

Ook nijlpaarden kunnen corona oplopen

De nijlpaarden Imani en Hermien, bewoners van de Antwerpse ZOO, hebben positief getest op het coronavirus. [...]

24/02/2022

Selfcare als nieuw vak op school?

Veel jongeren krijgen te maken met angststoornissen, eetstoornissen, mentale problemen, enzovoort. Een [...]

18/02/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84