Image
12/11/2010

Twitteren in de aula: pro of contra?

De Vlaamse Vereniging van Studenten, of kort VVS, vraagt docenten uit het hoger onderwijs om meer gebruik te maken van sociale netwerksites als Twitter en Facebook. Dat moet de interactie tussen studenten en docenten stimuleren.

 

Tom Demeyer, voorzitter van de VVS, legt uit: “Het klassieke hoorcollege als contactvorm zal een belangrijke plaats behouden in ons massaonderwijs, maar interactie in zulke grote aula's is niet onmogelijk. Zo kan Twitter tijdens de colleges gebruikt worden om op een interactieve manier vragen te stellen aan de docent.” In de Verenigde Staten is er momenteel wel al sprake van het zogenaamde e-learning, de proefprojecten waren er een groot succes.

 
(SVR)
 

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Odisee wil studenten aan het lezen krijgen

Hogeschool Odisee rolt een actieplan uit om studenten weer meer aan het lezen te krijgen. Uit internationaal [...]

07/04/2022

UGent opent eigen coworkingspace voor student-ondernemers

DO!, het centrum voor (student-)ondernemerschap van de UGent, heeft een gloednieuwe coworkingspace geopend [...]

06/04/2022

Giant-sausrecept van Quick voor meer dan 30.000 dollar verkocht als NFT

Tijdens een online veiling had een fan van Quick 31.140 dollar (dat is 27.755 euro) over om een uniek [...]

05/04/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84