Image
16/03/2011

Brusselse hogescholen in de clinch over nieuwe reclamecampagne

De Erasmushogeschool Brussel (EhB) is niet te spreken over de nieuwe reclamecampagne van concurrent Hogeschool-Universiteit Brussel (HUB), aangezien de nieuwe slogan te sterk lijkt op diegene die zij al gedurende drie jaar gebruiken.

 

Vorige week lanceerde de HUB een nieuwe reclamecampagne en –slogan ‘Word wie je wil’. Iets wat duidelijk niet in goede aarde viel bij de EhB, waar al jarenlang ‘Word wat jij wil’ als slagzin wordt gebruikt. “Niet alleen de slogan is gelijkaardig, maar het valt ook op dat in beide campagnes de slogan in het midden van het tekstbeeld staat. De HUB gebruikt bovendien dezelfde kanalen als wij en dat zal voor verwarring zorgen”, zegt Dorien Brouwer van de dienst communicatie van de EhB. De HUB geeft eerlijk toe dat beide slogans sterk op elkaar gelijken, maar daar hebben ze een goede reden voor. “Deze slogan is voortgevloeid uit een operatie waarbij gefocust werd op de persoonlijke ontwikkeling van 17- en 18-jarigen en dat maakt het verschil met de EhB”, vertelt Filip Clarisse van de communicatiedienst aan de HUB. Toch is de EhB niet van plan om de strijd op te geven en hebben ze al een verzoek ingediend om de slogan te wijzigen.

 
 
(ADG)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Duaal leren zit in de lift

Uit de cijfers van de bacheloropleiding Multimedia & Creatieve Technologie van Erasmushogeschool [...]

08/09/2023

Nieuwe Mechelse campus in 3D

Burgemeester Bart Somers legde de officiële eerste steen van de uitbreiding op Campus De Vest van Thomas [...]

06/09/2023

Scholieren gamend aan het werk in Europa

Scholieren van het Busleyden Atheneum mochten in primeur kennismaken met het immersief spel Europe at [...]

05/09/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84