Image
24/04/2011

Sexy vampier met slechte adem

De Nationale Gezondheidsdienst NHS uit Groot-Brittannië wil jonge mannen aanmoedigen om regelmatiger naar de tandarts te gaan. Dat doet de organisatie aan de hand van een reclamefilmpje waarin een vampier met slechte adem wordt afgewezen door een exotische schone.

 


Na het succes van Twilight gebruikt ook NHS de vampierenhype om jonge mensen te bereiken. En met succes, want het filmpje kreeg snel nationale aandacht bij de Britten. Volgens onderzoek gaan jonge mannen tussen 16 en 35 jaar niet uit eigen initiatief naar de tandarts. Pas als hun vriendin of moeder hen erop wijst laten ze hun gebit controleren. Volgens NHS was het nodig om het probleem op een eerder provocerende manier onder de aandacht te brengen. "Traditionele methodes om jonge mannen te overtuigen een bezoek aan de tandarts te brengen werken niet langer. Daarom hebben we ons geconcentreerd op wat hen wel zou overhalen naar de tandarts te stappen", klinkt het. Volgens sommigen is het filmpje eerder platvloers en zou de gezondheidsdienst zich beter bij zijn traditionele manier van bewustmaking houden.
 

Klik hier voor het filmpje


(NDW)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Nieuwe gezichten in seizoen 3 van '2DEZIT'

De opnames van het derde seizoen van 2DEZIT, de fictiereeks over het turbulente studentenleven, zijn [...]

01/08/2024

Oef: de Kotmadam sluit (eindelijk) de deuren van haar studentenhuis

De Kotmadam, de sitcom die na 25 seizoenen zo goed als niets meer te maken had met het echte studentenleven, [...]

26/07/2024

Eén ticket voor alle vormen van openbaar vervoer

Eén ticket voor zowel bus, trein, tram, en metro. Dat is waarvoor de Vlaamse meerderheids- en oppositiepartijen [...]

22/07/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84