Image
25/07/2011

Student brouwt en verdeelt eigen bier

Een economiestudent uit Oostende heeft een wel heel originele manier bedacht om wat extra centen te verdienen deze vakantie. Hij brouwde samen met brouwerij Strubbe zijn eigen bier, doopte het ‘Sousol’ en zorgt nu zelf voor de marketing en verdeling ervan.

 

“Het idee was om het pop-upconcept uit te werken. Daarbij vestigt een bedrijf zich tijdelijk in één stad. Ik heb dit op het zomerbier toegepast”, legt Daems uit in het Nieuwsblad. “Het was ook onze bedoeling om een product te lanceren dat tijdelijk en exclusief verkrijgbaar is om zo een hype te creëren. Ik zie dit voor mezelf als een goede leerschool voor mijn studies én als vakantiejob. Winst maken of geld verdienen is voorlopig nog niet aan de orde. Het is nu vooral de bedoeling om ons sterk product te verkopen aan de horecazaken in Oostende.” Sousol is een witbier met zachte citrussmaak en kost 2,5 à 3 euro per 33 centiliter.

(SVR)
 


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Jongeren praten onderling vaak over geld

Meer dan de helft van de jongeren van 18 tot 24 jaar (54%) praat minstens maandelijks met vrienden over [...]

25/05/2022

Kunststudente publiceert boek dat licht geeft in het donker

Margo Van Onderbergen, studente Beeldende Kunsten/Grafisch Ontwerp aan Sint Lucas Antwerpen, moest net [...]

24/05/2022

Belgische jongeren koken pas gezond als het eenvoudig is

Uit een onderzoek van Hello Fresh blijkt dat afvallen voor meer dan 40% van de jongeren een reden is [...]

23/05/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84