Image
25/07/2011

Student brouwt en verdeelt eigen bier

Een economiestudent uit Oostende heeft een wel heel originele manier bedacht om wat extra centen te verdienen deze vakantie. Hij brouwde samen met brouwerij Strubbe zijn eigen bier, doopte het ‘Sousol’ en zorgt nu zelf voor de marketing en verdeling ervan.

 

“Het idee was om het pop-upconcept uit te werken. Daarbij vestigt een bedrijf zich tijdelijk in één stad. Ik heb dit op het zomerbier toegepast”, legt Daems uit in het Nieuwsblad. “Het was ook onze bedoeling om een product te lanceren dat tijdelijk en exclusief verkrijgbaar is om zo een hype te creëren. Ik zie dit voor mezelf als een goede leerschool voor mijn studies én als vakantiejob. Winst maken of geld verdienen is voorlopig nog niet aan de orde. Het is nu vooral de bedoeling om ons sterk product te verkopen aan de horecazaken in Oostende.” Sousol is een witbier met zachte citrussmaak en kost 2,5 à 3 euro per 33 centiliter.

(SVR)
 


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Duitse unief lanceert chatbot voor studenten

Onderzoekers van de Technische Universität München (TUM) hebben de chatbot Iris ontwikkeld, die [...]

20/02/2025

Midstudentcrisis: alles over de februaristart

Sinds een week hebben alle studenten de uitslagen van de laatste examenperiode. De een huppelt vrolijk [...]

16/02/2025

Steeds meer mensen fietsen naar het werk

Belgische werknemers fietsen vandaag vaker naar hun job dan 5 jaar geleden, want het fietsverkeer steeg [...]

13/02/2025

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84