Image
25/07/2011

Student brouwt en verdeelt eigen bier

Een economiestudent uit Oostende heeft een wel heel originele manier bedacht om wat extra centen te verdienen deze vakantie. Hij brouwde samen met brouwerij Strubbe zijn eigen bier, doopte het ‘Sousol’ en zorgt nu zelf voor de marketing en verdeling ervan.

 

“Het idee was om het pop-upconcept uit te werken. Daarbij vestigt een bedrijf zich tijdelijk in één stad. Ik heb dit op het zomerbier toegepast”, legt Daems uit in het Nieuwsblad. “Het was ook onze bedoeling om een product te lanceren dat tijdelijk en exclusief verkrijgbaar is om zo een hype te creëren. Ik zie dit voor mezelf als een goede leerschool voor mijn studies én als vakantiejob. Winst maken of geld verdienen is voorlopig nog niet aan de orde. Het is nu vooral de bedoeling om ons sterk product te verkopen aan de horecazaken in Oostende.” Sousol is een witbier met zachte citrussmaak en kost 2,5 à 3 euro per 33 centiliter.

(SVR)
 


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Tiktok test tool waarmee je kunt solliciteren

De razend populaire app Tiktok komt op de proppen met een gloednieuwe tool waarmee mensen binnenkort [...]

11/08/2021

Vlaamse jongeren eten onvoldoende groenten

Volgens een enquête van het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (VLAM) eten Vlaamse millennials [...]

07/08/2021

Studentenclub Wieslandia: “Iedereen is welkom, ook mensen die niet kunnen kaarten!”

GUIDO is er voor de studenten, daarom zetten we telkens weer de student in de kijker. Daar horen natuurlijk [...]

05/08/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84