Image
08/06/2012

Humo breidt uit met radio- en tv-programma

 


Humo zal vanaf deze zomer niet enkel meer een weekblad zijn. Er wordt volop gewerkt aan een eigen radioprogramma en samen met VT4 zijn er plannen voor een tv-show.

 
 
Het radioprogramma is in de eerste plaats bedoeld als een experiment om te kijken welke kanten Humo allemaal kan uitgaan. De bedoeling is dat het een dagelijks programma wordt met veel interactie met de luisteraars. Wanneer de eerste uitzending van start gaat is nog niet duidelijk. Langzaamaan wordt wel duidelijk waar de show te beluisteren zal zijn. Voorlopig is er al sprake van dat het programma zal uitgezonden worden op FM Brussel en op de website van Humo. Ook Gentse studentenradio Urgent is al gepolst, maar die heeft nog geen beslissing genomen. In Antwerpen werd Radio Centraal gecontacteerd, maar die vinden het concept niet bij hun profiel passen.
 
De radioplannen passen binnen de strategie van Jan Stevens die sinds mei vorig jaar de fakkel als directeur heeft overgenomen. Zijn opdracht is om het merk Humo verder uit te bouwen en Stevens gaat daarvoor weg van het papier richting de andere media. Ook zijn er al plannen voor een tv-programma dat volgend jaar te zien zal zijn op VT4, net als Humo een onderdeel van De Vijver Media. Meer is er over beide projecten nog niet bekend, maar het klinkt alvast veelbelovend.

(JVR) 


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Vrijwilligers herdenken slachtoffers van COVID-19 met 150.000 harten

De muur aan de Thames tegenover de Londense Houses of Parliament is omgetoverd tot COVID-19 gedenkplaats. [...]

03/04/2021

Spotify-lijsten van Barilla geven aan wanneer je pasta gekookt is

Pasta is niet alleen lekker, er bestaan ook veel gemakkelijke pastagerechten om klaar te maken. Tenzij [...]

03/04/2021

Binnenkort legaal marihuana te koop in New York

Voorstanders van de legalisatie van cannabis in de Verenigde Staten pleiten met het motto “legalize [...]

02/04/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84