Image
23/08/2012

Studenten willen alsmaar meer luxe

 


Voor hun masterproef onderzochten studenten organisatie en management Sanne Hermans en Wim Verlinden de huisvestingsvoorkeuren van collegastudenten. “Aan de hand van een websurvey die we verstuurden onder de Antwerpse jongeren, polsten we naar de betalingsbereidheid voor bepaalde kotkenmerken zoals woontype, oppervlakte en afstand”, vertelt Sanne. “Uiteindelijk gingen we aan de slag met 1.728 formulieren, waarvan 80 procent van de formulieren werden ingevuld door vrouwen en 20 procent door mannen. Wat bleek? Studenten verkiezen een goedkoper kot boven een duur, al zijn ze wel bereid wat extra centjes (gemiddeld 171,15 euro) neer te tellen voor wat extra privacy. Daarnaast kiezen studenten vaker voor een studio boven een gewone kamer en willen ze al helemaal geen kotbaas meer. “Studenten hechten de laatste jaren meer belang aan privacy en hygiëne. Maar dat een gemeenschappelijke keuken als negatief ervaren wordt, is toch veeleer verrassend. Studenten hadden voorheen aangegeven dat ze het niet erg vinden om een keuken te delen wegens het sociaal contact.”

 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Eerste LGBTQ+ museumtour in België

Het MSK in Gent lanceert een LGBTQ+ tour door de museumcollectie. Daarin staat de gids stil bij 'andere' [...]

02/06/2022

Franse student plaatst cv op blikje Red Bull

De Franse communicatiestudent Victor Laforge wou maar al te graag een job scoren bij Red Bull en vond [...]

27/05/2022

Online jongerenprofiel geeft zicht op eigen kindertijd

Veel jongeren die op jonge leeftijd in contact komen met hulpverlening, hebben op latere leeftijd moeite [...]

26/05/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84