Image
11/09/2012

Studenten verkiezen nog altijd bier

 


Diageo, internationale topper wat premium drinks betreft – denk maar aan Smirnoff, Johnnie Walker en J&B – heeft enkele maanden geleden samen met onderzoeksbureau CheckMarket de drinkgewoontes van studenten bestudeerd. Wat bleek? Zowel op een cantus (3 op 4 respondenten) als op een TD (bijna 3 op 5), studentenopeningsfeest (2 op 5), kotfeest (bijna 2 op 5) en festival of concert (1 op 2) vliegen vooral pinten over de toonbank. Een cantus komt trouwens het duurste uit. Driekwart spendeert er 10 tot 20 euro aan drank. Een kotfeestje is de voordeligste activiteit uit het rijtje, daarbij geeft tachtig procent minder dan 10 euro uit.

 
 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

5 Brusselse steegjes

1) Getrouwheidsgang Manneken Pis weet iedereen staan, maar naar Jeanneke Pis is het even zoeken. [...]

10/02/2025

5x poëzie op straat in Gent

1) Melopee “Onder de maan schuift de lange rivier” of “Over de lange rivier schuift [...]

03/02/2025

Uit het GUIDO-archief: de studententijd van Evelien Bosmans

"Toen ik 17 jaar was, heb ik de toelatingsproef gedaan voor Studio Herman Teirlinck in Antwerpen, [...]

31/01/2025

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84