Image
11/09/2012

Studenten verkiezen nog altijd bier

 


Diageo, internationale topper wat premium drinks betreft – denk maar aan Smirnoff, Johnnie Walker en J&B – heeft enkele maanden geleden samen met onderzoeksbureau CheckMarket de drinkgewoontes van studenten bestudeerd. Wat bleek? Zowel op een cantus (3 op 4 respondenten) als op een TD (bijna 3 op 5), studentenopeningsfeest (2 op 5), kotfeest (bijna 2 op 5) en festival of concert (1 op 2) vliegen vooral pinten over de toonbank. Een cantus komt trouwens het duurste uit. Driekwart spendeert er 10 tot 20 euro aan drank. Een kotfeestje is de voordeligste activiteit uit het rijtje, daarbij geeft tachtig procent minder dan 10 euro uit.

 
 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Time to shine met de nieuwe Guido Studentenagenda 2025-2026

Hij is stukken stijlvoller dan een digitale kalender, kost maar 15 euro en je kan er - naast lessen, [...]

23/09/2025

5x vegan in Leuven

1) Bodhi Bodhi is een gevestigde naam in de Leuvense vegan scene. Hier geniet je van creatieve [...]

22/09/2025

Een studentikoze stadswandeling door Kortrijk

Deze stadswandeling brengt je naar onderstaande highlights. Ze begint en eindigt op de Grote Markt, is [...]

18/09/2025

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84