Image
11/09/2012

Studenten verkiezen nog altijd bier

 


Diageo, internationale topper wat premium drinks betreft – denk maar aan Smirnoff, Johnnie Walker en J&B – heeft enkele maanden geleden samen met onderzoeksbureau CheckMarket de drinkgewoontes van studenten bestudeerd. Wat bleek? Zowel op een cantus (3 op 4 respondenten) als op een TD (bijna 3 op 5), studentenopeningsfeest (2 op 5), kotfeest (bijna 2 op 5) en festival of concert (1 op 2) vliegen vooral pinten over de toonbank. Een cantus komt trouwens het duurste uit. Driekwart spendeert er 10 tot 20 euro aan drank. Een kotfeestje is de voordeligste activiteit uit het rijtje, daarbij geeft tachtig procent minder dan 10 euro uit.

 
 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Gratis app Waddist geeft stem aan jongeren

Voor iedereen tussen 12 en 30 jaar oud is er sinds vandaag een nieuwe app op de markt: Waddist. Via [...]

17/02/2021

VUB peilt naar mentale gezondheid studenten via telefoongesprekken

De VUB zal, op initiatief van rector Caroline Pauwels, elke VUB-student individueel opbellen en peilen [...]

16/02/2021

VUB-prof bakt historische broodjes

Volgens historicus Peter Scholliers, professor aan de VUB, is "de geschiedenis van het brood is [...]

15/02/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84