Image
11/09/2012

Studenten verkiezen nog altijd bier

 


Diageo, internationale topper wat premium drinks betreft – denk maar aan Smirnoff, Johnnie Walker en J&B – heeft enkele maanden geleden samen met onderzoeksbureau CheckMarket de drinkgewoontes van studenten bestudeerd. Wat bleek? Zowel op een cantus (3 op 4 respondenten) als op een TD (bijna 3 op 5), studentenopeningsfeest (2 op 5), kotfeest (bijna 2 op 5) en festival of concert (1 op 2) vliegen vooral pinten over de toonbank. Een cantus komt trouwens het duurste uit. Driekwart spendeert er 10 tot 20 euro aan drank. Een kotfeestje is de voordeligste activiteit uit het rijtje, daarbij geeft tachtig procent minder dan 10 euro uit.

 
 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Opleiding verpleegkunde in Roeselare voor het eerst met mannelijke meerderheid

De Roeselaarse school Ic Dien kent voor het eerst meer mannelijke dan vrouwelijke studenten. Directeur [...]

13/02/2021

Afgestudeerden LUCA School of Arts stellen virtueel tentoon

LUCA School of Arts lanceert voor het eerst een virtuele tentoonstelling (De Nabije Toekomst) met een [...]

13/02/2021

Groeiende consensus om studenten terug op campus te verwelkomen

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) streeft ernaar om nog voor de paasvakantie studenten [...]

12/02/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84