Image
14/05/2013

Champagne goed voor geheugen


Alcohol slecht voor ons geheugen? Niet volgens Jeremy Spencer van de University of Reading in Verenigd Koninkrijk. Uit een onderzoek dat enkele wetenschappers voerden blijkt nu dat één tot twee glazen champagne per week drinken helpt tegen geheugenverlies. Het luxedrankje bevat een stof waarvan de onderzoekers in kwestie vermoeden dat die kan zorgen voor geheugenverbetering. Het ruimtelijk geheugen zou verbeteren wat betekent dat je de ruimte om je heen en de omgeving beter onthoudt en die in de toekomst beter gebruikt om de weg te vinden. Door de signalen die binnenkomen kunnen we beter onthouden en ook beter leren. Champagne heeft dus in tegenstelling tot rode wijn, dat geen flavonoïden bevat (bekend om hun positieve gezondheidseffecten), toch een goede invloed op de werking van ons brein. Conclusie? Eerst bubbels, dan blokken.

(SVDB)  


SOCIAL





 

Job in the picture

5 coole wijken van Antwerpen

1) 't Zuid Hipper dan 't Zuid vind je niet in Antwerpen. Het lijkt soms bijna een BV-reservaat. [...]

16/02/2026

5 hippe Leuvense koffietenten

1) Koffie Onan Bij Onan draait alles om échte koffie, maar is er ook plaats voor een lekkere brownie [...]

09/02/2026

Zo zal de nieuwe campus van de Arteveldehogeschool eruitzien

In Gent bouwt de Arteveldehogeschool een gloednieuwe campus langs de Koopvaardijlaan, vlak bij de Oude [...]

03/02/2026

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84