Image
04/07/2013

IGGY, ‘Facebook’ voor slimme studenten


Een variant op Facebook alleen bedoeld voor hoogbegaafden. Dat was het project dat de Britse universiteit van Warwick in 2011 lanceerde onder de naam IGGY. Een site waar slimme tieners tussen dertien en achttien jaar met elkaar kunnen communiceren, discussiëren en educatieve spelletjes kunnen spelen om hun bijzondere talenten verder te ontwikkelen. Verder krijgen de gebruikers ook toegang tot academische databanken en worden ze in contact gebracht met experts.

Maar niet iedereen kan een profiel aanmaken op IGGY. Om een plekje te verdienen op deze prestigieuze site moet men worden aanbevolen door een leerkracht. Daarnaast moet de gebruiker ook nog eens een jaarlijks bedrag van 200 pond (233 euro) betalen. IGGY maakt echter een uitzondering voor getalenteerde jongeren die in een slechte financiële situatie verkeren. Voor hen wordt de site gratis ter beschikking gesteld.

Volgens de Britse krant The Independence telde de site begin juni al 2500 leden. Hiervan zou ongeveer 75 percent de Britse nationaliteit hebben, daarnaast zijn er ook al gebruikers uit Zuid-Afrika, Hong-Kong, Australië en Singapore.

(GDL)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Flee wint European University Film Award

De animatiefilm Flee van Jonas Poher Rasmussen werd winnaar van de European University Film Award. [...]

04/04/2022

Karel de Grote Hogeschool pakt uit met campushonden

"Binnenkort snuffelt op elke KdG-campus een campushond rond," belooft Marnicq Mengels, medewerker [...]

24/03/2022

Mechelse studente maakt podcast voor wie worstelt met studiekeuze

Communicatiestudente Emma Scheyvaerts (20) van de Thomas More Hogeschool in Mechelen is al aan het tweede [...]

17/03/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84