Image
04/07/2013

IGGY, ‘Facebook’ voor slimme studenten


Een variant op Facebook alleen bedoeld voor hoogbegaafden. Dat was het project dat de Britse universiteit van Warwick in 2011 lanceerde onder de naam IGGY. Een site waar slimme tieners tussen dertien en achttien jaar met elkaar kunnen communiceren, discussiëren en educatieve spelletjes kunnen spelen om hun bijzondere talenten verder te ontwikkelen. Verder krijgen de gebruikers ook toegang tot academische databanken en worden ze in contact gebracht met experts.

Maar niet iedereen kan een profiel aanmaken op IGGY. Om een plekje te verdienen op deze prestigieuze site moet men worden aanbevolen door een leerkracht. Daarnaast moet de gebruiker ook nog eens een jaarlijks bedrag van 200 pond (233 euro) betalen. IGGY maakt echter een uitzondering voor getalenteerde jongeren die in een slechte financiële situatie verkeren. Voor hen wordt de site gratis ter beschikking gesteld.

Volgens de Britse krant The Independence telde de site begin juni al 2500 leden. Hiervan zou ongeveer 75 percent de Britse nationaliteit hebben, daarnaast zijn er ook al gebruikers uit Zuid-Afrika, Hong-Kong, Australië en Singapore.

(GDL)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

GUIDO ging een elektrische deelstep uitproberen in Brussel

Drie jaar nadat ze als Europese pionier het concept hadden gelanceerd in Stockholm, is het Zweedse micro-mobilitybedrijf [...]

27/12/2021

Salon des Jeunes: jonge kunstenaars in Gents MSK

In de 19de eeuw stelden kunstenaars hun nieuwe creaties tentoon op de driejaarlijkse Gentse 'Salons', [...]

26/12/2021

Gentse Wizard Store krijgt hoog bezoek

Het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar The Wizard Store heeft alsnog de deuren geopend in Gent, [...]

19/12/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84