Image
17/07/2013

Pacific Rim

Er zijn deze zomer meer dan genoeg gelegenheden om de wereld te zien vergaan op het witte doek, maar geen enkele is zo extreem over the top als Guillermo del Toro’s Pacific Rim.


De plot is belachelijk simpel: door een scheur in het ruimte-tijdcontinuüm die zich op de bodem van de Stille Oceaan bevindt, komen buitenaardse monsters (kaiju) zo groot als flatgebouwen ’s werelds kuststeden verwoesten. De mensheid bekampt de monsters middels gigantische vechtrobots (jaegers). That’s it. Knokken maar. Al in de eerste halve minuut van de film wordt San Francisco met de grond gelijk gemaakt, en del Toro slaagt erin dat helse tempo twee uur lang vol te houden. Tijd om naar adem te happen is er niet: dit is geen film, maar een honderdtwintig minuten lang voortrazende pretparkattractie die je doof en duizelig achterlaat. Hebben we ooit al een cinemaspektakel van deze grootte-orde gezien? Nee. Maar zaten we erop te wachten? Eerlijk gezegd al evenmin. We begrijpen dat beroepsgeek en eeuwige puber del Toro de kans om zijn eigen reusachtige kaiju-film te maken – het genre ontstond in Japan met Godzilla en bedient al een halve eeuw lang een trouw cultpubliek – met beide handen heeft gegrepen, maar hij gaat zo bandeloos te keer dat het echt te veel wordt. Het ziet er allemaal superspectaculair uit, maar de personages zijn verwaarloosbaar en de plot – voor zover die er al is – is ridicuul. Desalniettemin, als het straks regent, is Pacific Rim wel het perfecte alternatief voor een dagje rollercoasteren in Walibi.

(HDP)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Jongeren praten onderling vaak over geld

Meer dan de helft van de jongeren van 18 tot 24 jaar (54%) praat minstens maandelijks met vrienden over [...]

25/05/2022

Kunststudente publiceert boek dat licht geeft in het donker

Margo Van Onderbergen, studente Beeldende Kunsten/Grafisch Ontwerp aan Sint Lucas Antwerpen, moest net [...]

24/05/2022

Belgische jongeren koken pas gezond als het eenvoudig is

Uit een onderzoek van Hello Fresh blijkt dat afvallen voor meer dan 40% van de jongeren een reden is [...]

23/05/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84