Image
25/03/2009

Typisch mannenproduct – Homerun

Marianum, een scholengemeenschap uit Nederland, staat met vier oefenbedrijven op de beurs in Lommel. Eén oefenbedrijfje richt zich hoofdzakelijk tot de mannelijke bevolking. Het team zelf bestaat dan ook uit twaalf jongens en maar twee meisje. Wij spraken met Tim Van Wijngaarden en Safya Bouchantouf.

GUIDO: Wat verkopen jullie precies?
Safya: Wij verkopen allerlei sportartikelen, van voetbalkledij en –schoenen tot ski’s. Sport is iets voor zowel mannen als vrouwen, maar toch merken we dat we hoofdzakelijk mannelijke klanten hebben. Dat meisjes Homerun als mannelijk beschouwen, speelt absoluut in ons nadeel.
Tim: Mannen zijn gewoon in het algemeen meer geïnteresseerd in sport, maar daar hadden wij geen rekening mee gehouden toen we de collectie samenstelden. Nu proberen we de dames wel aan te spreken en te overtuigen door onze catalogus te laten zien, maar dat heeft niet veel effect.

GUIDO: Sta je 100% achter het product?
Safya: Indien ik zelf had mogen kiezen, dan had ik wel een vrouwelijk product gekozen zoals bijvoorbeeld parfum of make-up. De reden daarvoor is simpel: daar weet ik veel meer van af dan van iets als sportartikelen.
Tim: Wij, de jongens, gaven dan weer de voorkeur aan typische mannelijke producten als herenschoenen. Mocht het een bedrijf zijn dat lingerie verkoopt, zou ik het waarschijnlijk niet zo graag doen.

GUIDO: Hebben jullie problemen gekend tijdens jullie project?
Tim: In de voorbereidingen hadden we af en toe wel eens communicatieprobleempjes, zeker omdat we als Nederlanders totaal geen Frans spreken.
Safya: We waren ook maar met twee meisjes in ons groepje, wat soms ook niet vanzelfsprekend was. Het was niet altijd even simpel om ons ‘mannetje’ te staan in de groep. Daarbij komt ook nog dat veel vrouwelijke klanten wegblijven. Al bij al hebben we op de beurs toch al veel verkocht, we kunnen niet klagen.

GUIDO: Leerden jullie veel bij dankzij dit project?
Safya: We hebben vooral geleerd om mensen aan te spreken. Dat was wel nodig, want het is niet simpel om op mensen af te stappen en ze te overtuigen je product te kopen.
Tim: Absoluut, en dankzij het project weten we hoe het er in een bedrijf aan toe gaat. Als je enkel theoretische lessen krijgt op school heb je geen flauw idee hoe je met klanten omgaat.


(VDV)


Comments

ONTSPANNING

Nieuw in de cinema: 'The Voice of Hind Rajab'

The Voice of Hind Rajab, goed voor de 'Grand Prix voor Beste Film' op het voorbije Film Fest [...]

Nieuw in de cinema: 'L'Inconnu de la Grande Arche'

Wie in Parijs al eens op metrolijn 1 is blijven zitten tot aan terminus La Défense, kent de monumentale [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Kom uit je kot! 26 goede redenen, van a tot z

Juist ja, je nieuwe breedbeeld-tv staat garant voor een echte cinema-ervaring. En een avondje knus achter [...]

20/09/2018

Aldi verkoopt bubbels waar je geen kater van krijgt

Net op tijd om te klinken op de eerste lesweek en ruim op tijd voor de feestdagen: Aldi komt met een [...]

18/09/2018

Budgetkoken: 8 gerechten voor 2,5 euro per persoon

We sturen je eerst naar de winkel met een bescheiden boodschappenlijstje en een briefje van 10* en daarna [...]

17/09/2018

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84