Connections – prijs Beste Filmpje
Ook Ruben Van Hertum, Algemeen Directeur van mulitmediabedrijf Connections, mocht enkele leuke prijzen in ontvangst nemen. Samen met zijn collega’s uit het 6de jaar Boekhouden-Informatica aan KA De Wingerd (Overpelt) knutselde hij het leukste promofilmpje in elkaar.
GUIDO: Hoe zit jullie filmpje precies in elkaar?
Ruben: Ons promotiefilmpje begint in het zwart-wit. Hiermee willen we duidelijk maken dat dit zich ‘vroeger’ afspeelt. Een boer maakt een tekst op een typemachine, maar het toestel werkt niet mee en dus trekt hij gefrustreerd naar Connections. Een medewerker van Connections ziet de oplossing en toont een filmpje met de verschillende mogelijkheden, dat is waar het eigenlijke promotiefilmpje start. Daarin zie je een opeenvolging van foto’s van leden van het team die telkens een product of een afbeelding van een product tonen. Iedere seconde komt er een andere foto in beeld. Op die manier proberen we een verhaal te maken. Op het einde van het filmpje wordt de naam van Connections gespeld zodat de klanten zeker weten waar ze terecht kunnen om multimedia te kopen. Het heeft enkele brainstormsessies geduurd voordat we op dit concept kwamen. We moesten ook rekening houden met de haalbaarheid natuurlijk. Nadien maakten we een draaiboek en ’s anderendaags zijn we begonnen met de opnames en foto’s.
GUIDO: Wat was de taakverdeling bij het filmpje?
Ruben: Twee medewerkers voelden zich geroepen om te acteren: de boer en de verkoper. De andere leden zien we om de beurt passeren op de foto’s. Onze leerkracht heeft gefilmd en de foto’s getrokken. Die shots monteren was niet evident, omdat alles lang genoeg in beeld moet komen en ook het afstemmen van de muziek op de foto’s was niet eenvoudig. Uiteindelijk was de klus geklaard op een zestal uur.
GUIDO: Welke prijzen heeft dat opgeleverd?
Ruben: Verschillende dozen USB-sticks, films, strips, verzorgingsproducten en concerttickets, én een zitzak.
GUIDO: Veel plezier ermee!
Klik hier om het filmpje te bekijken