Image
02/02/2015

‘Barcode’ sensibiliseert Leuvense cafégangers


Meer en meer cafés in Leuven krijgen een decibelmeter, die registreert of de uitbater zich aan de opgelegde norm houdt. Uiteindelijk zullen zo’n 75 meters geïnstalleerd worden en daarom lanceert vzw Oude Markt op 13 februari de sensibiliseringscampagne ‘Barcode’. Daarin komen, naast gehoorschade, ook thema’s als drugsproblematiek, geweld en het verbod op alcohol onder de 16 jaar aan bod. De voorzitter van vzw Oude Markt Evert Thys voorspelt dat de hippe campagne met sterke grafische beelden meer effect zal hebben dan ‘een belerend vingertje’ die klanten zegt wat ze wel en niet mogen doen. Andere organisaties zijn alvast enthousiast over de sensibiliseringscampagne. Onder andere Stad Leuven, de KU Leuven, AB InBev en Horeca Leuven engageren zich mee om cafégangers te waarschuwen.
(SR)
  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Last van geheugenverlies na een nachtje stappen? Nu niet meer!

Heb jij na een nacht stevig uitgaan soms moeite om te herinneren wat je net allemaal hebt uitgespookt? [...]

06/06/2021

Ook mannen kunnen ervaren hoe het is om borsten te hebben

In 2016 lanceerde het Belgische beha-bedrijf PrimaDonna de Internationale E-cup dag voor mannen. Op [...]

05/06/2021

Uit een vliegtuig springen zonder parachute, waarom niet?

Luke Aikins, een 42-jarige skydiver en basejumper, sprong in 2016 vanop 7.620 meter hoogte uit een vliegtuig. [...]

04/06/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84