Image
18/05/2022

Odisee ontwerpt emoji-studiekeuzetest

De studiekeuzetest van Odisee werd gelanceerd om 17-jarigen een makkelijke en leuke tool aan te bieden om hen te laten nadenken over hun studiekeuze voor het hoger onderwijs.


Met succes: meer dan 3700 geïnteresseerden legden hem af, waaronder meer dan 2000 laatstejaars secundair onderwijs. "De reden is allicht dat de test snel vooruitgaat en ook gewoon fun is," legt Inge De Schuyter uit, studieadviseur en medeontwerper van de test. "Maar vergis je niet: er schuilen vele uren samenstelwerk achter, in overleg met onze opleidingen en Tree Company en Wieni, die indertijd ook de VRT-stemtest ontwierpen."


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Het tienerwoord van het jaar is 'heftig'

Als je niet wil klinken als een onnozele tiener, vermijd dan het woord 'heftig', want dat is [...]

30/01/2024

Sensibiliseringscampagne 'Drink Bewust' in Leuven

Ook dit academiejaar organiseerde de Leuvense studentenkoepel LOKO samen met Stad Leuven, Politie Leuven, [...]

29/01/2024

Vanavond maken 2000 Antwerpse laatstejaars kennis met het beroepsleven

Twaalf Antwerpse Rotaryclubs overbruggen vanavond de kloof tussen secundair onderwijs en beroepsleven [...]

18/01/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84