Image
09/08/2006

The Hills Have Eyes

The Hills Have Eyes is een venijnig en extreem bloederig horrorfilmpje van de piepjonge Franse regisseur Alexandre Aja. Die moet niet álle pluimen op zijn hoed steken, want het is in de eerste plaats een remake van de klassieker van shockmeister Wes Craven.
 Maar toch, je moet talent in je botten hebben schuilen om een simpel gegeven (een familie krijgt een klapband in de woestijn van New Mexico en wordt geterroriseerd door een bende mutanten, voortbrengsels van de proeven met kernbommen uit de jaren '40 en '50) zo efficiënt en vooral zo stylish op pellicule te krijgen. Vergelijk The Hills Have Eyes bijvoorbeeld eens met Wrong Turn, een film van een drietal jaar geleden die eigenlijk krek hetzelfde verhaal wou vertellen, maar daar jammerlijk in mislukte. Deze keer is het veel beter gedaan, door een regisseur die duidelijk zijn klassiekers kent en de hele trukendoos van het genre onder de knie heeft. Ok ja, de finale is veel te lang en wel heel, héél erg bloederig, maar ondertussen hadden we al zoveel guilty pleasure beleefd aan deze onweerstaanbare lap gore & guts dat we ons ook de smakeloze beenhouwerij met een vettige grijns hebben laten welgevallen. Deze zinderende, bloedhete slasher staat stijf van de knipoogjes naar From Dusk till Dawn en zowat alle spaghettiwesterns ooit gemaakt, de bijlen en pikhouwelen vliegen vrolijk in het rond en de liefhebbers van de mooie benen van de verrukkelijke Emilie de Ravin (Claire Littleton uit Lost) hebben ook niets te klagen. Ideaal filmpje voor tijdens de volgende hittegolf, ondanks de hectoliters ketchup een oase van creativiteit in een tijd van inspiratieloze horror-remakes.

(JC)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Acht bekende jongeren nemen een week lang het Burger House in Gent over

Vanaf zaterdag 23 maart kan je het culinaire avontuur van acht bekende jongeren volgen via VTM GO, ten [...]

21/03/2024

Ook Bockie De Repper heeft een accountant nodig

Accountancy blijft een knelpuntberoep. Dat ondervonden ook acht bedrijven. Zij besloten er samen iets [...]

19/03/2024

Pommelien Thijs maakt indruk met aangrijpende videoclip voor nieuwe sensibiliseringscampagne

“Laat je toekomst niet stelen door je gsm, want het beste moet nog komen.” Dat is de boodschap [...]

18/03/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84