Image
25/04/2008

Gini-babe DORIEN COX

Na de sensuele Adam en Eva die vorig jaar op de flesjes prijkten, ging Gini op zoek naar een waardige opvolger. De frisdrankgigant lanceerde een wedstrijd waarbij studenten de nieuwste campagne voor Gini moesten ontwerpen. Dorien Cox, een 22-jarige studente communicatiemanagement aan de Xios Hogeschool Hasselt , leverde het beste resultaat.


 

“We zaten met grote ogen te luisteren toen een team van Gini en medewerkers van het reclamebureau Punta Linea ons op school vertelden over de wedstrijd," vertelt Dorien. "Voor de eerste keer in onze opleiding kregen we een échte briefing. Geen oefening meer, maar the real thing . Spannend! Het hele project werd een verplichte taak. Gelukkig maar, anders hadden we misschien niet deelgenomen en had ik dit allemaal moeten missen…”

 

GUIDO: Recht op de vrouw af: waarom heeft jouw concept gewonnen?

Dorien: Ik wil eerst eventjes melden dat ik niet met alle eer mag gaan lopen. Voor deze opdracht moesten we met twee aan de slag. Sigrid Peeters en ik werken bijna bij elke groepsopdracht samen. We weten wat we aan elkaar hebben en vertrouwen elkaar dan ook volledig. We zitten steeds op dezelfde lijn, maar laten elkaar toch voldoende ruimte. Dat we deze wedstrijd op onze naam mogen zetten, is voor ons beiden de kroon op het werk.  

GUIDO: In dat geval: waarom heeft jullie concept gewonnen?

Dorien: De ontwerpen laten verleiding en passie zien op vier alledaagse, maar uiterst verschillende locaties. Het werk, een wasserette, een winkel en een bar. De figuranten op de achtergrond doen rustig verder, maar daar trekt het koppeltje zich niets van aan. Zij lossen als het ware op in elkaar en hebben geen oog meer voor de omgeving. Het leuke is dat we enkel spelen met verleidelijke blikken. Iedereen die de affiches ziet, mag het verdere verloop er zelf bij fantaseren. Het is speels en sexy, maar niet vulgair, en het past perfect bij het imago van Gini. Maar ik had er geen idee van hoe de andere ontwerpen eruitzagen , dus had ik niet echt hoge verwachtingen. Pas toen ze ons meldden dat we nog in de running waren, kreeg ik een beetje hoop. Een podiumplaats zou mooi geweest zijn, maar de eindoverwinning smaakt natuurlijk nog zoveel beter.

GUIDO: En daar hangt waarschijnlijk ook een mooie prijs aan vast?

Dorien: Schatrijk ben ik er niet van geworden, maar we kregen wel waardebonnen van Fnac. Iedereen die ons heeft geholpen bij de campagne mag dus een leuk cadeautje verwachten. Natuurlijk ga ik mezelf ook een beetje verwennen met een pak concert- en festivaltickets, maar het is niet de prijs die telt. Het is echt een superleuke ervaring geweest. Bovendien zal deze wedstrijd ook mooi staan op ons cv.

 

Supergrote obstakels

 

GUIDO: Hoe ben je eraan begonnen?

Dorien: Brainstormen, brainstormen en nog eens brainstormen. Pas na twee weken ging mijn lampje branden en toen wist ik het: ‘Dit is het idee dat ik wil én kan uitwerken'. Als student heb je natuurlijk niet de middelen van een groot reclamebureau ter beschikking, maar ik heb er alles uitgehaald om zo de best mogelijke campagne te creëren. De uitwerking verliep niet zonder slag of stoot. Als je met een project bezig bent, lijken sommige elementen supergrote obstakels. Locaties en kledij zoeken, een slogan bedenken, een achterban zoeken die bereid is om me mee te helpen, pfff... De grootste tegenslag was dat niemand model wou spelen. En als ik dan toch een geschikte persoon vond, paste het niet in mijn planning. Het zat zo: ik moest op één avond foto's maken op vier locaties. Het hele team moest zich dus op die dag vrijmaken. Fotograaf, modellen, figuranten enzovoort. Probeer maar eens met zoveel mensen tegelijkertijd af te spreken! Uiteindelijk hebben mijn vriend en ik beslist om de hoofdrol op de foto's te vertolken. Een pure noodoplossing die blijkbaar wel vruchten afwierp, want Gini was razend enthousiast. En als ik nu het eindresultaat voor mij zie, is alle ellende ook snel weer vergeten.

GUIDO: Ik kan me voorstellen dat jij die avond een stressbal was?

Dorien: Integendeel! We hebben de avond van de shooting alleen maar plezier gemaakt. Als je een bende vrienden bij elkaar steekt, krijg je altijd ambiance. Femke, een vriendin van me, heeft de kiekjes gemaakt. Zij heeft ooit lessen fotografie gevolgd, maar is er nooit mee doorgegaan. Jammer, want het resultaat mag er wel zijn. Het was ook niet zo heel moeilijk voor mij om te poseren. Aangezien het mijn concept is, wist ik wat de affiches moesten uitstralen, en dan is het redelijk makkelijk om dat personage tot leven te brengen.

GUIDO: Werk je soms als model?

Dorien: Nee, helemaal niet. Ik heb geen ervaring whatsoever .

GUIDO: Zou je model willen worden?

Dorien: Nee toch niet. Volgens mij is dat allesbehalve een luilekkerleventje. Veel wachten, tientallen vingers die voortdurend aan je kleren, haar en make-up prutsen en uren aan een stuk poseren… Na twee volle dagen was ik het al kotsbeu. Ik sta eigenlijk helemaal niet graag in the spotlight, maar toen Gini me de job aanbood, kon ik deze once in a lifetime opportunity gewoon niet weigeren. Sommige meisjes hebben er misschien problemen mee als hun gezicht overal in het straatbeeld hangt, maar ik vind dat niet zo erg. Alleen de mensen die mij kennen, zullen weten dat ik het ben. Dat hoop ik toch, want het is nu te laat om terug te krabbelen. (lacht) Voor mij is deze campagne geslaagd omdat het mijn idee is dat tot leven is gekomen, en niet omdat ik het model ben. Het is de laatste tijd heel druk geweest met mijn eindexamens, mijn stage en het hele Gini-verhaal, en ik zal dan ook blij zijn als alles achter de rug is. Geef mij dus maar liever een job achter de schermen.

 

Zuchten en zweten

 

GUIDO: Wat is jouw ideale job ?

Dorien: Ik hou van uitdagingen, van deadlines, afwisseling en creativiteit. Na deze wedstrijd weet ik zeker dat ik wil verdergaan in de reclame- of mediasector. De kans is groot dat ik af en toe zal zuchten en zweten, maar dat maakt het net leuk. Ik denk wel dat je echt goed moet zijn om het in dat milieu te maken. Ach, ik ben nog jong. Ik kom wel op mijn pootjes terecht. Nu hoef ik me enkel te concentreren op mijn stage. Die loop ik trouwens in het reclamebureau Impuls in Genk, waar ik een beetje help op de accountafdeling. Het bevalt me heel goed! Alleen het vroeg opstaan, ligt me niet altijd. (lacht)

GUIDO: We moeten het gewoon vragen: welke locatie verkies jij om verleid te worden?

Dorien: (denkt na) Het wassalon!

GUIDO: Verleiden of verleid worden?

Dorien: Ik heb al vier jaar een vaste vriend, dus momenteel geen van de twee. Maar als ik moet kiezen, dan ga ik voor verleid worden. Mannen moeten toch een beetje moeite doen, niet?

GUIDO: Nog een tip voor bachelors?

Dorien: Ik ben absoluut niet romantisch en hou ook totaal niet van melig of klef gedoe, maar humor werkt altijd.

 

(SVR)

 


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Chiro viert haar negentigjarig bestaan met een stevig feestje

Chirojeugd Vlaanderen bestaat dit jaar negentig jaar, en wil dat niet onopgemerkt voorbij laten gaan. [...]

08/04/2024

Meer dan vijftig nieuwe studentenkoten bij Thomas More in Lier

In Lier komen er in de toekomst 53 nieuwe studentenkoten bij op de campus van de Thomas More hogeschool. [...]

07/04/2024

Europese Commissie wil Europees diploma

Een diploma dat in alle Europese lidstaten erkend is, dat is waar de Europese Commissie op termijn van [...]

07/04/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84