Image
03/02/2003

EMINEM 8 MILE TOUR

Op woensdag 26 februari komt 8 Mile in de zalen, het langspeeldebuut van rapper Eminem. Om de hype een beetje aan te zwengelen, organiseert Kinepolis vanaf volgend weekend een reeks evenementen en avant-premières.

8 Mile is zo'n beetje de voorgeschiedenis van Eminem, een geromantiseerde biografie over de jeugd van een verlegen whiteboy die het wil maken in het overwegend zwarte milieu van de rappers. De film begint met een MC-battle waarin Eminem helemaal blokkeert en wordt uitgelachen en beschimpt. Het duurt dan ook een tijdje voor je 'm opnieuw ziet rappen, en ondertussen krijg je een overtuigend beeld van het leven in de achterbuurten van de gore industriestad Detroit. Noem het de Purple Rain van de jaren '00, de bijna ultieme fanfilm, al wordt er misschien net iets te weinig in gerapt, is het amoureuze geflikflooi met Brittany Murphy eigenlijk overbodig en is Kim Basinger absoluut niet geloofwaardig als trailer trash.

In elk geval, de release van zo'n film moet in passende hiphopstijl gevierd worden. In en rond de Kinepolis-bioscopen zullen hiphopanimaties verzorgd worden (dj's, breakdance, skateramps), waarna je op zaterdag in de bioscoop een exclusieve compilatie van één uur interviews met Eminem, clips en making-of beelden kan gaan bekijken. En daarna: partytime!

BRUSSEL: Atomium - 8 februari (Troubleman Aka TLP, Millennium Kru, Mystique & Cause, Guy , Pirrès)

ANTWERPEN: Zaal Jacob - 15 februari (Lamont & Grazzhoppa, Mystique & Cause, Lady $)

LUIK: Soundstation - 22 februari (MIG ONE, LeftO, Grazzhoppa)

Een combiticket voor de film en de party kost 20 euro en is te koop in de deelnemende Kinepolis-bioscopen. Een apart fuifticket kost 10 euro, en die kan je kopen in de Fnac. Daar liggen trouwens ook tickets klaar voor de extra fuif in GENT op 13 maart in de Culture Club ('t Hof van Commerce in concert, Troubleman Aka TLP, Millennium Kru - 8 euro). Oops, there goes gravity!

(JC)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

‘The Day After Corona’: digitaal evenement voor jongeren over de toekomst na corona

Een jaar corona weegt zwaar, ook op jongeren. Het zorgde voor meer stress, onzekerheid, eenzaamheid, [...]

16/04/2021

Lego lanceert set met ‘Braille Bricks’ die kinderen blindenschrift leren

Een mooi voorbeeld van inclusiviteit bij Lego. Het Deense bedrijf gaat namelijk een nieuwe set blokjes [...]

16/04/2021

70 werken van Banksy komen naar Brussel

Deze zomer opent de interactieve tentoonstelling Banksy: Genius or Vandal zijn deuren op de Grote Markt [...]

16/04/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84