Image
23/12/2009

Studente wint wereldreis

Kelly Ferris, een 23-jarige reclamestudente, wordt vanaf 1 januari door Coca-Cola getrakteerd op een wereldreis van 365 dagen doorheen 206 landen, om er samen met de twee andere winnaars, een 29-jarige Amerikaan en een 24-jarige Mexicaan, op zoek te gaan naar de wereldwijde definitie van geluk.

 

De drie gelukzakken vertrekken op 1 januari vanuit Madrid, houden nadien nog een dikke 200 stops en landen op 31 december in Atlanta. “Het wordt een heel snelle reis, maar dat is ook de bedoeling: als het lukt, is het een wereldrecord. We zullen in elk land zoeken wat de inwoners gelukkig stemt en maken er een filmpje over.” Het zal behoorlijk snel gaan en ’t is dan ook de bedoeling enkel de hoofdstad te bezoeken. “Alleen in Canada, in Zuid-Afrika en in China blijven we wat langer, want daar zijn we net tijdens de Olympische Winterspelen, de Wereldbeker voetbal en de Wereldtentoonstelling in Sjanghai. En met Kerstmis zijn we in Bethlehem. Maar ik kijk vooral uit naar Zuid-Afrika, want daar heb ik nog familie wonen.” Om sneller ondergedompeld te worden in de plaatselijke cultuur heeft organisator Coca-Cola voor de winnaars van ‘Expeditie 206’ geen hotels geboekt. “We willen bij mensen thuis slapen, zodat we echt in alle landen de bewoners leren kennen en met hen kunnen praten. We hopen dat mensen ons uitnodigen via de website of via Facebook.”

(SVR)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Antarctica-expo sensibiliseert jongeren voor klimaatverandering

Naar aanleiding van de 125ste verjaardag van de eerste Belgische Antarctische Expeditie aan boord van [...]

01/01/2024

Cast van '2DEZIT' nam les over bij Universiteit Antwerpen

Op maandag 23 oktober viel de cast van 2DEZIT de les 'Bronnen en Beginselen van het Recht' binnen [...]

19/12/2023

Dit zijn de winnaars van de News City Academy Awards

Voor het tweede jaar op rij organiseerde News City, de samenwerking tussen de nieuwsredacties van HLN/Het [...]

17/12/2023

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84