Image
12/11/2010

Twitteren in de aula: pro of contra?

De Vlaamse Vereniging van Studenten, of kort VVS, vraagt docenten uit het hoger onderwijs om meer gebruik te maken van sociale netwerksites als Twitter en Facebook. Dat moet de interactie tussen studenten en docenten stimuleren.

 

Tom Demeyer, voorzitter van de VVS, legt uit: “Het klassieke hoorcollege als contactvorm zal een belangrijke plaats behouden in ons massaonderwijs, maar interactie in zulke grote aula's is niet onmogelijk. Zo kan Twitter tijdens de colleges gebruikt worden om op een interactieve manier vragen te stellen aan de docent.” In de Verenigde Staten is er momenteel wel al sprake van het zogenaamde e-learning, de proefprojecten waren er een groot succes.

 
(SVR)
 

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Student Davo Maras wint Inclu-Scriptieprijs

UGent-student Davo Maras heeft de Inclu-Scriptieprijs gewonnen. In zijn scriptie Transgender personen [...]

12/08/2022

Studenten van HOGENT winnen pleitwedstrijd in Spanje

Een team van tweedejaarsstudenten Rechtspraktijk van HOGENT won de Businet International Moot Court, [...]

11/08/2022

HOGENT brouwt bier uit oud brood

Een derde van ons voedsel gaat verloren. Het project Bread2B van HOGENT speelt in op die problematiek [...]

01/08/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84