Image
10/04/2011

KU Leuven lanceert eigen bier

De associatie van de Katholieke Universiteit Leuven lanceert haar eigen bier ‘Surplus’. Het pilsje is het resultaat van universitair onderzoek en lijkt alvast veelbelovend. Studenten en personeelsleden kunnen ook hun steentje bijdragen door een logo en etiket te ontwerpen, de winnaar wordt beloond met een iPad of een vat.

 


Onderzoekers hebben nieuwe technologieën getest op een traditioneel recept. Volgens de K.U. Leuven ontstond een smaakvolle pint: “Op die manier is het een schitterende uiting van de persoonlijke ontwikkeling, kwaliteitsverhoging en innovatie waarvoor onze associatie staat.” Voor de liefhebbers: Surplus is een bitter bier met een bescheiden alcoholpercentage. Een heerlijke dorstlesser benadrukken de makers.

 
(AC)

 


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Knokke-Heist verbiedt bierfietsen

Slecht nieuws voor wie plannen heeft om eens een tochtje met de bierfiets te maken. In Knokke-Heist is [...]

03/04/2024

Jongeren verkiezen traditionele nieuwsmerken boven sociale media voor betrouwbaar nieuws

Vlaamse jongeren wenden zich sneller tot traditionele media als het aankomt op nieuws. Dat blijkt uit [...]

03/04/2024

Graffitistraatje Gent krijgt ontmoetingspunt voor toeristen

Deze maand komt er in het befaamde graffitistraatje in Gent een nieuw onthaalpunt, waar Gentenaars en [...]

02/04/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84