Image
26/07/2003

Reign of Fire

Damn, er zijn van die films waarbij je je afvraagt: wie heeft dit bedacht? Of misschien een nog pertinenter vraag: wie heeft dit verkocht gekregen? Stel je een gebrilde nerd voor in het bureau van een fatcat Hollywood-producer. "Euh, het idee is dus het volgende: op een bouwwerf in Londen wordt een eeuwenoude draak wakker gemaakt. Die legt eitjes, en voor je het weet wordt de hele wereld geterroriseerd door vuurspuwend ongedierte.
Gelukkig zijn er een paar stoere, Mad Max-achtige types die de beesten uit de lucht schieten." De producer krabt even in z'n haar en zegt: "Ok, hier is 10 miljoen dollar, knock yourself out!"

 

En dan krijg je een film als Reign of Fire. Je gelooft er op geen enkel moment een sikkepit van, het verhaal is zo extreem overdreven dat het pijn doet. Maar sweet mother of mercy, wat zijn die draken mean motherfuckers! Het gros van het budget is duidelijk naar de special effects gegaan, en die zijn smashin'! De draken zijn razendsnel, über-evil en beschikken over een ongelooflijke firepower. Best cool dus, maar dat maakt Reign of Fire nog geen goeie film. Wie we wel goed vonden is Matthew McConaughey, tot dusver vrijwel uitsluitend te zien in melkmuilrollen (The Wedding Planner en dergelijke crap), maar nu zet hij met duidelijk plezier een stoere dragonslayer neer. Het werkt! De krachthonk in met die kerel, en we geven het je op een blaadje: McConaughey wordt de action hero van morgen.

 

Dvd-extra's: making of featurette, featurette over pyrotechnics en special effects, gesprekken met regisseur Rob Bowman (je kent 'm van de X-Files film), trailer

 

(JC)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Paige (6) maakt Australische skateparken onveilig

Toen de Australische Paige Tobin op driejarige leeftijd voor het eerst op een skateboard stond, had [...]

17/04/2021

‘The Day After Corona’: digitaal evenement voor jongeren over de toekomst na corona

Een jaar corona weegt zwaar, ook op jongeren. Het zorgde voor meer stress, onzekerheid, eenzaamheid, [...]

16/04/2021

Lego lanceert set met ‘Braille Bricks’ die kinderen blindenschrift leren

Een mooi voorbeeld van inclusiviteit bij Lego. Het Deense bedrijf gaat namelijk een nieuwe set blokjes [...]

16/04/2021

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84