Image
23/08/2012

Studenten willen alsmaar meer luxe

 


Voor hun masterproef onderzochten studenten organisatie en management Sanne Hermans en Wim Verlinden de huisvestingsvoorkeuren van collegastudenten. “Aan de hand van een websurvey die we verstuurden onder de Antwerpse jongeren, polsten we naar de betalingsbereidheid voor bepaalde kotkenmerken zoals woontype, oppervlakte en afstand”, vertelt Sanne. “Uiteindelijk gingen we aan de slag met 1.728 formulieren, waarvan 80 procent van de formulieren werden ingevuld door vrouwen en 20 procent door mannen. Wat bleek? Studenten verkiezen een goedkoper kot boven een duur, al zijn ze wel bereid wat extra centjes (gemiddeld 171,15 euro) neer te tellen voor wat extra privacy. Daarnaast kiezen studenten vaker voor een studio boven een gewone kamer en willen ze al helemaal geen kotbaas meer. “Studenten hechten de laatste jaren meer belang aan privacy en hygiëne. Maar dat een gemeenschappelijke keuken als negatief ervaren wordt, is toch veeleer verrassend. Studenten hadden voorheen aangegeven dat ze het niet erg vinden om een keuken te delen wegens het sociaal contact.”

 
(SVR)

  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Studenten uit Louvain-la-Neuve op reis naar... Mars

Na een onderbreking van twee jaar wegens de pandemie is het tiende UCLouvain to Mars-team vertrokken [...]

23/08/2022

Student Davo Maras wint Inclu-Scriptieprijs

UGent-student Davo Maras heeft de Inclu-Scriptieprijs gewonnen. In zijn scriptie Transgender personen [...]

12/08/2022

Studenten van HOGENT winnen pleitwedstrijd in Spanje

Een team van tweedejaarsstudenten Rechtspraktijk van HOGENT won de Businet International Moot Court, [...]

11/08/2022

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84