Image
14/01/2005

Ugly Duckling: Taste The Secret

Net als De La Soul in hun beste dagen, maar dan in het blank, of de verse Beastie Boys. Die leuke sfeer voelen wij na de eerste minuut al. Grappige tussensketches, vrolijke deunen en een gezonde portie zelfrelativering. Toen we deze drie de eerste keer aan het werk zagen op het podium van Vooruit Kaffee, dachten we dat het een grote, geslaagde grap was.


Einstein (met flashy gouden halsketting), Dizzy (rond en gezond) en Andy Cooper (de slungel van dienst) vonden dat vast ook een hele tijd, tot ze merkten dat het publiek zich eigenlijk wel amuseerde toen Ugly Duckling her en der voorprogrammaatjes mocht gaan spelen. Ondertussen staan ze met hun derde plaat voor je deur. Met een buurtoorlogje van de vleesshake verorberende meatheads tegen de sullige hippie-vegetariërs als leidraad waggelt Ugly Duckling's hiphop langs. Zelfrelativering zeiden we al, met ‘Opening act’ zit je daar meteen al goed. "Wij zijn niet goed, de hoofdact is wat jullie willen, wij staan hier maar wat tijdvullend brugje naar het echte werk te wezen". Duckling maakt heerlijke oldschoolbeats; hiphop die steeds erg lachen blijft en nooit sterallures in zijn teksten laat sluipen, een drietal om van te houden. Net zoals dat altijd al het geval was met A tribe called quest, De La Soul en de vroege Beastie Boys heeft Duckling hiphop van een vergaan tijdperk perfect in het nu ingepast.

Een aangenaam inwandelen van ons nieuwe muziekjaar, verrassend, fris en zonder pretentie. Grappige hiphop, een album uit één stuk en een verhaal dat ons deed denken aan De La Soul is dead. Goeie startplak.

(LAD)  

    


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Acht bekende jongeren nemen een week lang het Burger House in Gent over

Vanaf zaterdag 23 maart kan je het culinaire avontuur van acht bekende jongeren volgen via VTM GO, ten [...]

21/03/2024

Ook Bockie De Repper heeft een accountant nodig

Accountancy blijft een knelpuntberoep. Dat ondervonden ook acht bedrijven. Zij besloten er samen iets [...]

19/03/2024

Pommelien Thijs maakt indruk met aangrijpende videoclip voor nieuwe sensibiliseringscampagne

“Laat je toekomst niet stelen door je gsm, want het beste moet nog komen.” Dat is de boodschap [...]

18/03/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84