Image
30/09/2005

Biohazard: Means to an end

Vijftien jaar na hun titelloze debuut houden de hardcore-heren van Biohazard ermee op. Means to an end, middelen die het doel heiligen, ditmaal afscheid. Maar verwacht daarom geen emotioneel gesnotter, triestige piano’s of leeg lament. Versterkers op tien, plectrums en tong op scherp en nog eens goed schoppen tegen alles wat pijn kan doen.


NYHC, het zijn vier letters die wel altijd met Biohazard zullen verbonden blijven. Zij stampten eigenhandig de crossover-scene van metal, hardcore en maatschappijkritische bekkers uit het asfalt van Brooklyn. Elk van de tien songs is opnieuw een statement vol energie, overtuiging, wil, afkeer en een heel klein beetje eigen lof misschien in ‘Kings never die’. Vanaf het eerste sirenegeloei opnieuw veel lome, stoere kleerkastcore, grijnzende riffs met hoog moshpotentieel in het vuur van ‘The fire burns inside’. Hier en daar een metalversnelling en tekstgewijs een waslijst ambitieuze puberidealen die je beter waarmaakt, of ‘To the Grave’ met je meedraagt. Toch gevangen in hun eigen imago? Het recept van Biohazard is onveranderd gebleven, maar als extraatje voor dit album kan je voelen dat het met nog meer kracht en gedrevenheid dan anders op schijf werd gesteld. Omdat het de laatste keer is? Omdat de wereld eigenlijk niet zo flink meer luistert naar hardcore, die soms wel heel jaren negentig is? Of gewoon omdat Biohazard steeds de heersers van dit genre zullen blijven en ze dat een finale keer wilden duidelijk stellen! Biohazard is stilaan een anachronisme en houdt de eer aan zichzelf.

(LAD)


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Acht bekende jongeren nemen een week lang het Burger House in Gent over

Vanaf zaterdag 23 maart kan je het culinaire avontuur van acht bekende jongeren volgen via VTM GO, ten [...]

21/03/2024

Ook Bockie De Repper heeft een accountant nodig

Accountancy blijft een knelpuntberoep. Dat ondervonden ook acht bedrijven. Zij besloten er samen iets [...]

19/03/2024

Pommelien Thijs maakt indruk met aangrijpende videoclip voor nieuwe sensibiliseringscampagne

“Laat je toekomst niet stelen door je gsm, want het beste moet nog komen.” Dat is de boodschap [...]

18/03/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84