Image
11/11/2008

Film: How to lose friends and alienate people

Er zijn weinig cinema-ervaringen pijnlijker dan een komedie die bijna twee uur lang krampachtig grappig probeert te zijn, maar het absoluut niet is. Het heeft iets wanhopigs. Lach met mij! Vind me leuk! Welnu: NOT.
  How to lose friends and alienate people van Curb your enthusiasm -regisseur Robert B. Weide is zo'n draak. Het is het vermoeiende verhaal van een Britse riooljournalist die een job krijgt aangeboden bij een societymagazine in New York. Ondanks zijn ongelikte laddish manieren slaagt hij erin het celebritywereldje binnen te dringen, maar dat blijkt toch niet het glamoureuze shangri-la te zijn dat hij zich had voorgesteld. De hoofdrol in deze verfilming van het gelijknamige autobiografische schandaalboek van journalist Toby Young ging naar Simon Pegg (die je binnenkort aan het werk zal zien als Scotty in JJ Abrams' langverwachte Star Trek-reboot ). Pegg is verschrikkelijk annoying als de onuitstaanbare Englishman in New York . Zijn slapstickmomenten zijn ronduit gênant, en het feit dat hij er hooguit twee of drie keer in slaagt een half geslaagde oneliner uit te stoten, stemt ons al niet veel milder. Kirsten Dunst en Megan Fox moeten deze lawine van flauwiteiten ondergaan, en ze doen dat gelukkig in fleurige doorkijkjurkjes, maar voor de rest is How to lose friends and alienate people doffe ellende. Eén lichtpuntje toch: Gillian Anderson (van The X-Files ) acteert uitmuntend als de geslepen pr-slet Eleanor Johnson.

(HDP)

bekijk de tailer


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Uniforme drankbekers op de Gentse Feesten

Geen gesukkel meer met tien verschillende drankbekers tijdens de Gentse Feesten. Vanaf nu zullen alle [...]

22/02/2024

Dit zijn de winnaars van UGent Expedition DO!

Expedition DO! ondersteunt ondernemende studenten en onderzoekers aan de UGent. De studentenprijs ging [...]

21/02/2024

Radiozender MNM opent opnieuw haar deuren voor jong talent

Sinds de krokusvakantie is Student Late Night opnieuw van start gegaan op MNM, wat betekent dat mediastudenten [...]

18/02/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84