Image
11/11/2008

Film: How to lose friends and alienate people

Er zijn weinig cinema-ervaringen pijnlijker dan een komedie die bijna twee uur lang krampachtig grappig probeert te zijn, maar het absoluut niet is. Het heeft iets wanhopigs. Lach met mij! Vind me leuk! Welnu: NOT.
  How to lose friends and alienate people van Curb your enthusiasm -regisseur Robert B. Weide is zo'n draak. Het is het vermoeiende verhaal van een Britse riooljournalist die een job krijgt aangeboden bij een societymagazine in New York. Ondanks zijn ongelikte laddish manieren slaagt hij erin het celebritywereldje binnen te dringen, maar dat blijkt toch niet het glamoureuze shangri-la te zijn dat hij zich had voorgesteld. De hoofdrol in deze verfilming van het gelijknamige autobiografische schandaalboek van journalist Toby Young ging naar Simon Pegg (die je binnenkort aan het werk zal zien als Scotty in JJ Abrams' langverwachte Star Trek-reboot ). Pegg is verschrikkelijk annoying als de onuitstaanbare Englishman in New York . Zijn slapstickmomenten zijn ronduit gênant, en het feit dat hij er hooguit twee of drie keer in slaagt een half geslaagde oneliner uit te stoten, stemt ons al niet veel milder. Kirsten Dunst en Megan Fox moeten deze lawine van flauwiteiten ondergaan, en ze doen dat gelukkig in fleurige doorkijkjurkjes, maar voor de rest is How to lose friends and alienate people doffe ellende. Eén lichtpuntje toch: Gillian Anderson (van The X-Files ) acteert uitmuntend als de geslepen pr-slet Eleanor Johnson.

(HDP)

bekijk de tailer


  • Slider
  • Slider

SOCIAL





 

Job in the picture

  • Slider
  • Slider
  • Slider

Acht bekende jongeren nemen een week lang het Burger House in Gent over

Vanaf zaterdag 23 maart kan je het culinaire avontuur van acht bekende jongeren volgen via VTM GO, ten [...]

21/03/2024

Ook Bockie De Repper heeft een accountant nodig

Accountancy blijft een knelpuntberoep. Dat ondervonden ook acht bedrijven. Zij besloten er samen iets [...]

19/03/2024

Pommelien Thijs maakt indruk met aangrijpende videoclip voor nieuwe sensibiliseringscampagne

“Laat je toekomst niet stelen door je gsm, want het beste moet nog komen.” Dat is de boodschap [...]

18/03/2024

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84