Image
22/08/2005

Wolfgang Vanwymeersch van WALDORF

De Gentse rockers van Waldorf speelden deze zomer op de Gentse Feesten, Dour, Dwergpop en nog een hoop kleinere festivals. En wat blijkt? Naar Werchter zijn ze nog nooit geweest, zelfs niet als publiek. Hoe zit dat, Wolfgang?


GUIDO: Wat was jullie grootste publiek?

Wolfgang: Therapy, duizend man. Da’s toch wat anders dan ergens in een café staan te spelen. Ik speel ook met Freddy De Vadder en heb zo op Dranouter toch voor 7000 man gestaan, een heel andere kick. Met De Vadder ben ik niet zenuwachtig, ik heb een kleefsnor aan en dan treedt mijn alter-ego op. Zelf ga ik soms eens naar Dour maar dat is ook al twee jaar geleden. Pukkelpop ook. Naar Werchter ben ik nog nooit geweest, ’t lijkt me too big. Dour is op het gemak, bijna een hippiefestival, en je gaat ook om groepen te leren kennen, heel intuïtief. Als ik ga is het ook op een ingeving van een dag of twee voor het festival, maar ik ben zeker niemand die van het ene festival naar het andere reist.

GUIDO: Wat is er je bijgebleven?

Wolfgang: Fantomas op Dour. Dat was echt met de mond openstaan en heel veel glimlachen.

GUIDO: Op welk festivalpodium zou je zelf het liefst staan?

Wolfgang: Dour en Pukkelpop. En Werchter voor het prestige, maar dat zit er nog niet onmiddellijk in. Ik zie Werchter als iets heel corporate waar je op alle vlakken geslaagd moet zijn om er te spelen.

GUIDO: Zijn er bands die je nog eens wil zien?

Wolfgang: Bij mij gebeurt een optreden, ik volg dat niet fanatiek. Misschien vreemd om dat van een muzikant te horen. Ik zie veel concerten, want ik doe vaak het live-geluid in de Charlatan in Gent. Ik vind het goed als een band live iets anders met zijn muziek doet. Bij Waldorf proberen we dat op onze bescheiden manier zelf ook, stukjes inkorten, aanpassen... Het is wel geestig om een setlist zorgvuldig op te bouwen, je kan zo de dynamiek van je concert sturen. Je zou er een hele psychologische studie van kunnen maken. (lacht) Het is een vak op zich, setlisten maken.

(LAD)


Comments

ONTSPANNING

Nieuw in de cinema: 'Broken English'

Broken English is een hoogst gestileerde, deels gefictionaliseerde docu over het onwaarschijnlijke leven [...]

Voel jij je ook verplicht om fooi te geven op restaurant?

Of je een fooi geeft op restaurant, en zo ja: hoeveel, daar beslis je zelf over. Tenminste, zo zou het [...]

  • Slider
  • Slider

TopMovies

SOCIAL





 

Job in the picture

Pascal Brutal 2: Sterker dan de rest (Glad IJs)

Pascal Brutal, de übermacho uit de nabije toekomst, is terug. Volgens het satirisch vernuft van tekenaar [...]

04/11/2010

Fifa 11 (PC, PlayStation 3, Xbox 360, Nintendo Wii)

Een nieuwe herfst, een nieuwe Fifa. De heerser onder de voetbalgames staat er weer helemaal opnieuw. [...]

03/11/2010

Gent bij top-10 mooiste steden wereldwijd

Nadat CNN Gent al verkoos boven Antwerpen en Brugge uit nu ook Lonely Planet haar liefde voor de Oost-Vlaamse [...]

02/11/2010

GUIDO NV is het nummer 1 Belgische niche-mediabedrijf naar de doelgroep jongeren (studenten in het bijzonder), scholieren en Young Starters

Bruiloftstraat 127, 9050 Gentbrugge
Tel.: +32 (0) 9 210 74 84